نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵

آثار پذیرفته شده در تالار مشاهیر بازی‌ های ویدیویی معرفی شدند

چهار بازی بزرگ که تاثیر زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشتند، وارد تالار مشاهیر شدند.

موزه ملی بازی و سرگرمی The Strong پذیرفته شدگان بخش تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی امسال را اعلام کرد. بازی Donkey Kong ،Halo: Combat Evolved ،Pokemon Red and Green، و Street Fighter II امسال افتخار حضور در تالار مشاهیر این موزه را پیدا کردند.

این بازی‌ها از میان گروهی متشکل از ۱۲ فینالیست که نام‌های بزرگی همچون Final Fantasy VII ،Windows Solitaire ،Mortal Combat ،Myst ،Portal ،Resident Evil ،Tomb Raider و Wii Sports نیز در بین آن‌ها مشاهده می‌شود، انتخاب شدند. بازی‌های پذیرفته نشده امسال می‌توانند در گزینش سال آینده حضور داشته باشند. حساب توییتر موزه The Strong نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و از دنبال کنندگانش نظرخواهی کرد که:

کدام یک از پذیرفته‌شدگان تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی موزه ملی The Strong را دوست دارید؟

پس از منتخبین سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، این بازی‌ها سومین دسته از پذیرفته شدگان تالار مشاهیر موزه The Strong هستند. برندگان چند روز پیش در جریان مراسمی در مقر اصلی موزه The Strong واقع در شهر روچستر ایالت نیویورک معرفی شدند.

دو گروه قبلی پذیرفته شده در تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی موزه ملی The Strong شامل Doom ،Grand Theft Auto III ،The Legend of Zelda ،The Oregon Trail ،Pac-Man، Pong، The Sims ،Sonic The Hedgehog ،Space Invaders ،Super Mario Bros، Tetris و World of Warcraft هستند. این بازی‌ها در موزه The Strong به طور دائمی برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی به نمایش در خواهند آمد.

بازی‌های پذیرفته شده فوق به خاطر داشتن معیارها و شاخص‌های متعددی موفق به کسب این افتخار شدند که برخی از آن‌ها عبارتند از میزان محبوبیت آن بازی‌ها، میزان حضور آن‌ها در سطح بالای صنعت بازی‌سازی، دستاوردهای گرافیکی و تاثیر آن‌ها بر طراحی و توسعه دیگر بازی‌ها و همچنین تاثیر آن‌ها بر جامعه و فرهنگ عامه مردم.

اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این معیارها و فرایند گزینش بازی‌ها برای ورود به بخش تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی موزه The Strong در وب‌سایت این موزه مشاهده کنید.

نظر شما درباره بازی‌های منتخب امسال تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده