نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

سوپرسل ۲.۹ میلیون دلار در استودیو شیپ‌یارد گیمز سرمایه گذاری کرده است

استودیو سوپرسل اخیرا ۲.۹ میلیون دلار در استودیو شیپ‌یارد گیمز سرمایه‌گذاری کرده است.

استودیو سوپرسل، سازنده بازی‌های محبوبی همچون Clash of Clans و کلش رویال، ۲.۹ میلیون دلار در استودیو شیپ‌یارد گیمز، واقع در شهر هلسینکی فنلاند سرمایه‌گذاری کرده است که در کار ساخت بازی‌های مکان محور تبحر دارد. این قرارداد دومین نشانه از استراتژی جدید سوپرسل به سرمایه‌گذاری در دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه بازی‌های تلفن همراه است. در سپتامبر سال گذشته، سوپرسل پنجاه و یک درصد از سهام استودیو فراگ‌مایند، سازنده بازی موبایلی Badland را به مبلغ ۷.۸ میلیون دلار در اختیار گرفت. سوپرسل بازیگر مهمی در صنعت بازی‌های موبایل است، چرا که بازی‌های فوق‌العاده محبوبی همچون Clash of Clans و Clash Royale را تولید کرده است. کمپانی چینی تنست در سال ۲۰۱۶، هشتاد و چهار درصد از سهام سوپرسل را به ارزش ۱۰.۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

استودیو شیپ‌یارد گیمز خودش تنها دو ماه قدمت دارد اما توسط تیمی کارکشته و مجرب در هلسینکی اداره می‌شود. این کمپانی توسط آندریاس ودنبرگ در سمت مدیرعاملی هدایت می‌شود و سه بازیساز مجرب از جمله گری اِریا را که در سال ۲۰۱۱ بازی موقعیت محور Shadow Cities ساخت در اختیار دارد.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمزبیت، ودنبرگ گفت که ایلکا پنانن، مدیرعامل سوپرسل، تیمش (تیم شیپ‌یارد) را از خیلی وقت پیش می‌شناخت و همیشه حامی بازی Shadow Cities بود. در نتیجه زمانی که ودنبرگ به پنانن گفت که تیم او در حال ساختن کمپانی تازه‌ای برای توسعه ایده‌های جدیدی برای بازی‌های موقعیت محور است، پنانن با او همکاری کرد. تیم ودنبرگ ایده مورد نظر را کمی اصلاح کرد و سپس سوپرسل تصمیم گرفت که به منظور تغذیه ایده اولیه آن‌ها، مقداری اندکی از سهام شیپ‌یارد گیمز را در اختیار بگیرد. ودنبرگ گفت:

ما فکر کردیم که اگر شما از محیط خودتان به شکل سودمندانه‌ای استفاده کنید، بازی می‌تواند خیلی واقعی‌تر و جذاب‌تر باشد.

تیم شیپ‌یارد گیمز علاوه بر ودنبرگ از تیمو تولاری (کارمند سابق گری اِریا)، تیمو هرجو (گری اِریا)، اما هووینن (مای نکست ران) و الکس پوشیلین که از روسیه به فنلاند نقل مکان کرده است تا به این تیم بپیوندد، تشکیل شده است.

تیمور هوسیلا که در بخش «ادغام‌ و تملک» شرکت سوپرسل کار می‌کند، در بیانیه‌ای گفت:

ما از شراکت با شیپ‌یارد گیمز بسیار خوشحالیم. ما این توسعه‌دهندگان را از مدت‌ها پیش می‌شناختیم، و همیشه به سبب عشق و علاقه‌ شدیدشان به کیفیت، درک خوب‌شان از صنعت بازی‌سازی در کنار رفتار متواضع‌شان و همچنین داشتن بازی‌های مکان محور پیشتاز در عرصه بازی‌های موبایلی تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم.

هوسیلا در ادامه بیانیه اضافه کرد:

آن‌ها به طور شگفت‌انگیزی با تجربه هستند و تلاشی که آن‌ها برای ساخت بازی‌های با کیفیت موفق به خرج می‌دهند، فوق‌العاده است. هنگامی که در خلال این سرمایه‌گذاری‌های جدید، فرصتی برای شراکت با آن‌ها پیش آمد، ما دو دستی این موقعیت را چسبیدیم و به سرعت پیشنهادشان را پذیرفتیم. آن‌ها پیوسته در حال یادگیری، توسعه و آزمایش مرزهای آنچه که در بازی‌های ویدیویی ممکن است، هستند. بنابراین ما بی صبرانه منتظر تماشای آنچه که آن‌ها در طی ماه‌ها و سال‌های آینده عرصه خواهند کرد، هستیم.

ودنبرگ گفت که او بسیار تحت تاثیر موفقیت‌های بازی Pokemon Go قرار گرفته بود. او گفت:

وقتی که یک بار انجامش می‌دهی، دیگر سخت است که از محیط استارتاپی دور باشی. زمانی که بازی Pokemon Go منتشر شد، من فرصت فوق‌العاده‌ای را در آن مشاهده کردم. Pokemon Go بازی‌های موقعیت محور را به جریان اصلی بازی‌های ویدیویی تبدیل کرد و آن را به تمام جهان معرفی کرد. این به این معنی بود که فرصت مناسبی برای ساخت بازی‌های موقعیت محور جدید فراهم شده است.

ودنبرگ گفت که موفقیت‌های بازی Pokemon Go همچنین به او اعتماد به نفس داد که حالت تک نفره (Single Player) هم می‌تواند در یک بازی موقعیت محور به خوبی عمل کند. برخی افراد گفته‌اند که ممکن است Pokemon Go موفقیتی یکباره باشد، اما ودنبرگ معتقد است که این بازی خوب عمل کرد زیرا محیطی دوستانه و قابل‌فهم داشت و مالکیت معنوی خوبی از خود به جای گذاشت. در مقابل بازی قبلی نیانتیک یعنی Ingress مثل Shadow Cities خیلی پیچیده و انتزاعی بود.

در پاسخ به سوالی که چرا نام استودیو، شیپ‌یارد گیمز نام‌گذاری شده است، ودنبرگ جواب داد:

زمانی که سعی می‌کردیم نخستین دفتر کارمان را بخریم، آن دفتر در نزدیکی یک کارخانه کشتی‌سازی بود. ما آن را نخریدم اما اسمش را دوست داشتیم.

پیش‌بینی می‌شود که این بازی در ابتدای سال ۲۰۱۸ بر روی سیستم عامل iOS منتشر شود. این بازی بر روی جذب گسترده مخاطبین معمولی هدف‌گذاری خواهد شد.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده