// شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹

در‌آمد بازی های موبایل در سه ماهه اول ۲۰۱۷ رشد قابل توجهی داشته است

بر‌اساس گزارش سنسور تاور در‌آمد‌ حاصل از بازی‌های موبایل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

بازی‌های موبایل سال‌هاست که روز به روز در حال پیشرفت هستند و به‌واسطه نو‌آوری‌ها و خلاقیت‌هایی که در آن‌ها موج می‌زند، توانسته‌اند خود را به عنوان یکی از ستون‌های اصلی و پر‌در‌آمد صنعت بازی‌های ویدیویی به اثبات بر‌سانند. طبق جدید‌ترین اخبار بازی موبایل و تازه‌ترین گزارش فروش این پلتفرم که از سوی موسسه آمار و بررسی بازار Sensor Tower منتشر شده، مجموع در‌آمد گوگل پلی و اپ استور، فروشگاه‌های رسمی دو سیستم عامل اندروید و iOS، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ با ۵۳ درصد افزایش به مبلغ ۱۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

در گزارش جدید موسسه سنسور تاور اعلام شده است که رشد در‌آمد فروشگاه مجازی Google Play به میزان ۴۸ درصد بیشتر از فروشگاه مجازی App Store بوده است. رویکا لین، تحلیل‌گر بخش موبایل موسسه سنسور تاور اذعان کرده است که در‌آمد اپ استور در سه‌ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته به میزان ۳۵ درصد افزایش داشته و از ۴٫۹ میلیارد دلار به ۶٫۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین وی در رابطه با گوگل پلی گفته است که در‌آمد این فروشگاه در بازه زمانی مشابه نسبت به سال قبل ۸۳ رشد داشته و با افزایش ۲٫۴ میلیارد دلاری به رقم ۵٫۳ میلیارد دلار رسیده است. تعداد بازی‌های در‌یافت شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ از هر دو فروشگاه ۸٫۸ میلیارد بوده که ۱۵ درصد از تعداد ۷٫۶ میلیاردی همین دوره در سال گذشته بیشتر است.

گزارش مالی بازی موبایل Mobile game

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ بازی Subway Surfers، محصول کمپانی کیلو (Kiloo) توانست رتبه اول پر‌دانلود‌ترین بازی‌ را در بخش‌های گوگل پلی و مجموع هر دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی به خود اختصاص دهد. بازی 8Ball Pool نیز در هر دو فروشگاه جایگاه سوم و جایگاه دوم در بخش مجموع را در اختیار دارد. بازی Super Mario Run، اولین بازی موبایل کمپانی نینتندو در حالی در رتبه دوم جدول پر‌دانلود‌ترین بازی‌های اپ استور قرار گرفته است که در بازه زمانی مورد بررسی نسخه اندروید آن منتشر نشده است. دیگر بازی حائز اهمیت در این جدول بازی King of Glory، محصول کمپانی تنسنت (Tencent) است که رتبه اول بخش اپ استور را به دست آورده است. این بازی تنها بازی موبایل قرار گرفته در بین ۱۰ بازی پر‌دانلود در سه‌ماهه اول امسال بوده که در جدول مربوط به سه‌ماهه چارم سال ۲۰۱۶ حضور نداشته است. جدول پر‌دانلود‌ترین بازی‌های موبایل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی بازی موبایل Mobile game

بازی Monster Strike، محصول کمپانی میکسی (Mixi) در جدول پر‌در‌آمد‌ترین بازی‌های موبایل توانسته است رتبه اول هر سه بخش گوگل پلی، اپ استور و مجموع را تصاحب کند. این بازی در سال گذشته نیز این جایگاه را در اختیار داشته است. پس از این بازی، جدید‌ترین ساخته کمپانی تایپ‌-‌مون (Type-Moon) یعنی Fate/Grand Order قرار دارد که در بخش گوگل پلی رتبه مشابه و در بخش اپ استور رتبه پنجم را در اختیار دارد. افزایش تعداد بازیکنان بازی King of Glory باعث شده است که این بازی از رتبه یازدهم در سه‌ماهه چهارم سال گذشته به رتبه هفتم در سه‌ماهه اول امسال ارتقا پیدا کند. جدول پر‌در‌آمدترین بازی‌های موبایل در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۱۷ در زیر قابل مشاهده است:

گزارش مالی بازی موبایل Mobile game

بازی Clash Royale، محصول موفق کمپانی سوپرسل (Supercell) در ماه فوریه توانست از مرز ۱ میلیارد دلار در‌آمد کلی عبور کند که نتیجه آن قرار گرفتن در بین پنج بازی پر‌در‌آمد هر سه بخش گوگل پلی، اپ استور و مجموع آن‌ها است. اما در مقابل بازی Pokémon GO، محصول کمپانی نیانتیک لبز (Niantic Labs) با کاهش در‌آمد رو‌ به رو شده و در بخش مجموع از رتبه چهارم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به رتبه هشتم در سال جاری رسیده است. حتی رویداد Valentine و بروز‌رسانی Gen 2 هم در جذب مخاطبین شکست خوردند. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ بازی‌ Fire Emblem Heroes، دومین بازی کمپانی نینتندو منتشر شد و با ۲٫۹ میلیون در‌آمد در روز اول انتشار توانست جایگاه دهم پر‌در‌آمد‌ترین بازی‌های گوگل پلی را بدست آورد. بیش از ۷۵ درصد از در آمد این بازی مر‌بوط به بازیکنان ژاپنی است.


منبع Sensor Tower
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده