نویسنده: سجاد پاک آیین
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۲

عملکرد فنی بازی Forza 6 روی پروژه اسکورپیو

سایت دیجیتال فاندری گزارشی از عملکرد بازی Forza 6 برروی پروژه اسکورپیو منتشر کرده است.

سایت دیجیتال فاندری در گزارش معرفی سخت‌افزار کنسول پروژه اسکورپیو، عملکرد فنی بازی Forza 6 را برروی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو بررسی کرده است و به نتایج جالب توجهی دست پیدا کرده است. شرکت مایکروسافت قول داده است که بازی‌هایی که برروی کنسول ایکس‌باکس وان با رزولوشن 900p‌ و 1080p اجرا می‌شوند، برروی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو با رزولوشن 4K اجرا خواهند شد. برای اثبات این ادعا، دیجیتال فاندری سراغ تست بازی فورزا رفته است.

شرکت مایکروسافت یک ForzaTech را در اختیار سایت دیجیتال فاندری قرار داده است که با موتور مخصوص ساخته شده و بازی Forza با رزولوشن 4K طبیعی و نرخ فریم 60‌ فریم بر ثانیه قفل شده است روی اسکورپیو اجرا می‌شود. همانطور که در تصویر پایین مشاهده خواهید کرد، این بازی از ۶۰ الی ۷۰ درصد GPU کنسول بهره برده است. این عملکرد گرافیکی برروی اسکورپیو به طور اساسی یک پورت از کنسول ایکس‌باکس وان بوده است و نشان دهنده کیفیت نهایی آن نیست. برای دیدن کیفیت نهایی گرافیک بازی باید تا تکمیل پروژه صبر کرد.

Forza Motorsport 6

کریس تکتون، معمار نرم‌افزار استودیو Turn 10، در اینباره می‌گوید:

ما با استفاده از ForzaTech توانستیم بازی Forza را با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا کنیم. ما همچنان در حال اجرای تنظیمات مختلفی هستیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را برروی Forza 6 داشته باشیم. یکی از این تنظیمات، بافت‌های 4K است. ما در حال کار برروی ویژگی‌های جدیدی هستیم تا بتوانیم بافت‌های 4K را در مدل‌ها، ماشین‌ها و جاده‌ها اجرا کنیم. ما این کار را پیش برده‌ایم و اطمینان داریم با بافت‌های 4K همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. ما تمام کارها را به خوبی انجام دادیم و توانستیم به رزولوشن نهایی دست پیدا کنیم.

دموی بازی Forza با حداکثر ماشین‌ها اجرا شده است و تمام اشیا و AIها به خوبی شبیه‌سازی شده‌اند. آزمایش این دمو یکی از پرزحمت‌ترین آزمایش‌هایی بوده است که انجام شده است، آنها سخت‌ترین آزمایشات را برروی بازی Forza تست کره‌اند تا مطمئن شوند که این بازی برروی نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه قفل شده است. دو روز طول کشید تا پورت FrozaTech برروی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو کامل شود و تمامی تنظیمات گرافیکی حالت اولترا یک پی‌سی برروی این کنسول تست شدند و همچنان این بازی از ۸۸ درصد قدرت GPU کنسول استفاده می‌کند. شرکت مایکروسافت سعی کرده است یکی از بهترین استودیوهای خود را برای آزمایش عملکرد فنی کنسول در اختیار دیجیتال فاندری بگذارد. آنها استودیو Turn10 را برای این کار معرفی کرده‌اند که بازی‌های این استودیو همیشه بهترین عملکرد را در بخش بصری داشته است.

در مجموع مساله‌ای که مشخص است این است که پروژه اسکورپیو با بخشی از توانش قادر به اجرای بازی فورزا ۶ در رزولوشن 4K واقعی است.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده