// سه شنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱

پشتیبانی از ویدیو های 4K به Media Player پلی استیشن 4 پرو اضافه شد

کمپانی سونی با بروز‌رسانی Media Player پشتیبانی از ویدیو‌های 4K را به این اپ کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اضافه کرد.

چندین ماه پیش کمپانی سونی از کنسول میان‌نسلی پلی‌استیشن 4 پرو به عنوان نسخه ارتقا یافته کنسول پلی‌استیشن 4 با قابلیت‌هایی نظیر رندر با رزولوشن 4K و عملکرد بهتر هدست‌ واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR، رو‌نمایی کرد. حال بر‌طبق جدید‌ترین اخبار کنسول و بنا به گفته جان کولر، نائب رئیس بخش بازار‌یابی برند پلی‌استیشن در شعبه آمریکا سرگرمی‌های تعاملی سونی، به‌واسطه بروز‌رسانی جدید اپ Media Player امکان پخش ویدیو‌های 4K نیز به این کنسول اضافه شده است.

اپ مذکور به دارندگان کنسول  این امکان را می‌دهد که ویدیو‌های ذخیره شده بر روی حافظه USB یا سرور خانگی را بر روی کنسول نسل هشتم سونی به تما‌شا بنشینند. اما برای مشاهده ویدیو‌های 4K به کنسول پلی‌استیشن 4 پرو و تلویزیونی با قابلیت پخش این دست از ویدیو‌ها نیاز دارید. همچنین حافظه USB تعیین‌شده به عنوان حافظه اضافه کنسول تنها برای ذخیره بازی‌ها و اپ‌ها کار‌برد داشته و برای ذخیره و پخش ویدیو‌ها قابل استفاده نیست. سرور خانگی نیز به صورت خودکار به اپ Media Player اضافه شده که نتیجه این امر دسترسی سریع و ساده به محتوای مورد‌نظر است.

کسانی که علاوه بر کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، هدست واقعیت مجازی PlayStation VR را نیز در اختیار دارند، می‌توانند با استفاده از اپ Media Player ویدیو‌های واقعیت مجازی با رزولوشن 4K را تماشا کنند. به این دلیل که رزولوشن صفحه نمایش این هدست 1080p RGB بوده، ویدیو‌های واقعیت مجازی 4K با کیفیت بالا‌تری نسبت به ویدیو‌های واقعیت مجازی HD به نمایش در‌می‌آیند.

پیش از این امکان استریم محتوا‌های 4K سرویس‌ها و شبکه‌هایی نظیر نت‌فلیکس، هولو و یوتیوب در اختیار دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قرار گرفته بود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده