نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

سی دی پراجکت رد: Cyberpunk 2077 از حیث تجاری موفق‌تر از The Witcher 3 خواهد بود

استودیو سی‌دی پراجکت رد اخیرا اعلام کرده که بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند از حیث تجاری موفق‌تر از The Witcher 3 باشد.

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد با سری ویچر توانست به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند و این بازی‌ها و مخصوصا نسخه سوم، هم از حیث تجاری عملکرد عالی‌ای داشتند و هم اینکه توانستند جوایز متعددی را از مراسم‌های معتبر به دست بیاورند. بازی بعدی این استودیو Cyberpunk 2077 است که هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد ولی سازندگان اخیرا ادعا کرده‌اند که این بازی می‌تواند از حیث تجاری، حتی از بازی The Witcher 3 هم موفق‌تر باشد.

مایکل کیچینسک، یکی از بنیان‌گذاران سی‌دی پراجکت، اخیرا مصاحبه‌ای با سایت گازتا داشته و در آن توضیحاتی پیرامون ویچر ۳ و بازی Cyberpunk 2077 ارائه کرده است. وی گفت:

واقعیت این است که هیچ یک از ما در ابتدا انتظار نداشتیم که بازی‌هایمان و در کل استودیو چنین عملکرد موفق و عالی‌ای داشته باشند. بازی ویچر ۳ تقریبا تمامی جوایز ممکن را کسب کرد و این عالی است. ولی اگر یک چیز باشد که ما انتظار داشته باشیم در آن حتی بهتر هم عمل کنیم، جنبه تجاری و میزان فروش بازی است. درست است که ویچر ۳ از حیث فروش عملکرد بسیار خوبی داشت، ولی خب هنوز هم می‌توان در این زمینه بهتر عمل کرد و به سطح بازی‌هایی که توسط کمپانی‌های بزرگ دنیا ساخته می‌شوند رسید.

مجموعه ویچر یک منبع اقتباس عالی برای بازی‌های ویدیویی بود ولی خب از طرفی هم یک سری محدودیت‌ها را ایجاد می‌کرد. اولا که ما بازی‌ای را ساخته بودیم که در یک جهان فانتزی جریان داشت و شاید خیلی‌ها از این نوع فضا و روایت استقبال نکنند. از آن مهم‌تر مجموعه ویچر بیش‌تر در اروپای شرقی شناخته‌شده بود و در دیگر مناطق مردم و گیمر‌ها خیلی با آن آشنا نبودند. با این حال به نظر من بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند از حیث تجاری موفق‌تر از ویچر ۳ باشد چرا که جهان سایبرپانک این بازی بسیار ملموس‌تر و همچنین محبوب‌تر است و پیش از این هم در کتاب‌ها، فیلم‌ها و مدیوم‌های دیگر شاهد چنین جهانی بوده‌ایم که مورد استقبال خوب مخاطبین هم قرار گرفته است.

کیچینسک همچنین در بخش پایانی صحبت‌هایش به این موضوع نیز اشاره کرد که هدف آن‌ها این است که بازی Cyberpunk 2077 هم از حیث تجاری موفق باشد و هم اینکه مانند ساخته‌های پیشین سی‌دی پراجکت، کیفیت عالی داشته باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده