نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

فروش بازی Horizon Zero Dawn از مرز ۲.۶ میلیون نسخه عبور کرد

امروز مطلع شدیم فروش بازی Horizon Zero Dawn از مرز ۲.۶ میلیون نسخه عبور کرده است.

کمپانی سونی لحظاتی پیش در جدیدترین اخبار بازی اعلام کرد که فروش بازی Horizon Zero Dawn که جدیدترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 محسوب می‌شود، از مرز ۲.۶ میلیون نسخه در سرتاسر جهان عبور کرده است. آمار ارایه شده شامل فروش نسخه فیزیکی و فروش بازی از طریق پلی‌استیشن استور به صورت دیجیتالی است.

سونی می‌گوید که بازی Horizon Zero Dawn پرفروشترین IP جدید کمپانی برای کنسول پلی‌استیشن 4 بوده و بهترین عملکرد اولیه تاریخ استودیو گوریلا گیمز (Guerrilla Games) محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید، گوریلا سازنده مجموعه Killzone است، بنابراین به نظر می‌رسد فروش اولیه بازی Horizon Zero از تمامی بازی‌های این مجموعه بهتر بوده است. شاون لیدن، مدیرعامل استودیوهای سرگرمی سونی در بیانیه‌ای اظهار داشت:

می‌دانستیم که بازی Horizon Zero Dawn قرار است بازی ویژه‌ای شود، واکنش فوق العاده منتقدان به این بازی جدید باعث شد تا شاهد چنین فروش فوق‌العاده‌ای باشیم.

وی افزود:

گوریلا یک بازی استثنایی را خلق کرده است و واکنشی که از طرفداران دیده‌ایم مانند ساعت‌های متوالی استریم بازی و به اشتراک گذاشتن بی پایان تصاویر بازی، نشان دهنده تاثیر فراوان آن است.

هرمن هالست (Hermen Hulst) ،مدیر عامل اجرایی استودیو گوریلا، در بیانیه‌ای اظهار داشت:

از اینکه بازی Horizon Zero Dawn با استقبال منتقدان و بازیکنان مواجه شده است هیجان زده هستیم. ساخت بازی از روی عشق و علاقه بوده، به همین علت مشاهده شور و شوق مشابه از سوی بازیکنان با چیزی که ما در هنگام ساخت بازی احساس کردیم رضایت بخش است.

هالست همچنین تایید کرد که گوریلا در حال حاضر روی ساخت یک بسته الحاقی داستانی برای Horizon Zero Dawn کار می‌کند، با این حال اطلاعات دیگری از آن منتشر نکرد.

Horizon Zero Dawn ماه جاری به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد و واکنش مثبت منتقدان از جمله زومجی را به دنبال داشت. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده