در Uncharted: The Lost Legacy شاهد بزرگ ترین مرحله سری آنچارتد خواهیم بود
استودیو ناتیداگ در جریان رویداد PSX بازی Uncharted: The Lost Legacy را معرفی کرد که یک نسخه مستقل از سری آنچارتد است. این بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و به صورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد. ولی اخیرا سازندگان آن مصاحبهای با سایت گیماینفورمر داشتهاند و در مورد موارد متعددی پیرامون این بازی توضیحاتی ارائه دادهاند. در بخشی از این گفت و گو، جیمز کوپر، طراح بازی، اعلام کرده که در این بازی شاهد بزرگترین مرحله سری آنچارتد تا به امروز خواهیم بود.
پیش از این، مرحله ماداگاسکار بازی Uncharted 4، بزرگترین مرحلهای بود که ناتیداگ طراحی کرده بود و حال مشخص شده که مرحلهای از بازی Uncharted: The Lost Legacy که در منطقه گهات غربی جریان دارد، حتی از مرحله ماداگاسکار نیز بزرگتر خواهد بود. کوپر در این مورد گفت:
این مرحله بزرگترین مرحلهای است که ما تا به امروز در نسخهای از آنچارتد خلق کردهایم و حتی از نظر ابعادی بزرگتر از مرحله ماداگاسکار بازی Uncharted 4 است.
همچنین کرت مارگنو، کارگردان بازی، اعلام کرده که گیمر در این مرحله کاملا آزادی عمل خواهد داشت:
ما این مرحله از بازی را در منطقه گهات غربی خلق کردهایم که محیط و فضای آن به شکلی است که کاملا برای کاوش و گشت و گذار مناسب است. بهعلاوه گیمرها در این مرحله آزادی عمل کاملی خواهند داشت و ما آنها را محدود و مجبور به استفاده از یک مسیر خاص نمیکنیم.
پیش از این مرحله ماداگاسکار بازی Uncharted 4 بزرگترین مرحله این سری بود
سازندگان بازی در ادامه اعلام کردند که هر یک از مراحل و محیطهای بازی Uncharted: The Lost Legacy حس و حال مختص به خود را خواهند داشت و منطقه گهان غربی نیز شامل چشماندازهایی چون آبشار، صخره و تپههای گِلی خواهد بود. همچنین ماشین جیپی که در آنچارتد ۴ وجود داشت در این بازی نیز همراه با وینچ مخصوصش قابل استفاده است.
کرت مارگنو در بخش دیگری از صحبتهای خود اعلام کرد که بازی Uncharted: The Lost Legacy از حیث محتویات جانبی و مواردی که میتوانید با گشت و گذار در محیط کشف کرده و به دست بیاورید نیز بسیار غنی خواهد بود و میتوانید آیتمها و سلاحهای مختلفی را در محیط پیدا کنید. کلوئی، شخصیت اصلی این بازی، بر خلاف نیتن دریک که از یک دفترچه یادداشت برای ثبت موارد مختلف استفاده میکرد، از گوشی موبایل خود برای این منظور استفاده خواهد کرد. کارگردان بازی در توضیح این موضوع گفت:
دفترچه یادداشت یک وسیله مخصوص نیتن دریک بود و به همین دلیل نمیخواستیم آن را در این بازی استفاده کنیم.
سازندگان بازی در این مصاحبه همچنین اعلام کردند که ممکن بود شخصیتهای دیگری به جای کلوئی و ندین کاراکتر اصلی این بازی میشدند. ولی پس از بررسیهای مختلف، آنها در این مورد این دو شخصیت به جمعبندی رسیدند. گزینههای دیگری که سازندگان در نظر داشتند، سم و سالی یا نیتن و دخترش بودند. ایده سالی به این دلیل پذیرفته نشد که وی سن بالایی داشت و سازندگان مجبور میشدند تا گیمپلی بازی را به همین دلیل محدودتر طراحی کنند. از طرفی آنها حتی ایده پرداختن به گذشته سالی را نیز در سر داشتند که این مساله هم رد شد؛ چرا که وی در گذشته در نیروی دریایی فعالیت میکرد و این به نظر سازندگان به حد کافی جذاب نبود.
ایده استفاده از دختر نیتن دریک نیز به این دلیل رد شد که به عقیده سازندگان دادن سلاح به یک دختر نوجوان کار درست و اخلاقی نبود. شاون اسکایگ، یکی دیگر از سازندگان بازی، در مورد این ایدههای مختلف گفت:
در نهایت و از نظر ما، ندین و کلوئی بهترین شخصیتهای ممکن برای این نسخه بودند. چرا که این موضوع آزادی عمل خوبی به ما میداد و از طرفی هم مجبور نبودیم حتما داستان را تا حد زیادی به پایان آنچارتد ۴ ربط بدهیم.
در نهایت مصاحبه سازندگان بازی با گیم اینفورمر باعث شد اطلاعات بیشتری از داستان بازی نیز ارائه شود و حال میدانیم که ندین و کلوئی به دنبال پیدا کردن آیتمی ارزشمند هستند که مردم هند برای ستایش از گانش، خدای خود ساختهاند. البته این آیتم در دنیای واقعی وجود ندارد و ایده آن کاملا متعلق به ناتیداگ است. اسکایگ اعلام کرد که تیم سازنده بازی با افراد مختلفی مشورت کرده و میکند تا داستان بازی به گونهای نباشد که حتی به صورت ناخواسته به اعتقادات مذهبی مردم هند توهین کند. بهعلاوه داستان به شکلی خواهد بود که شخصیتهای اصلی آن در ابتدا یک دیدگاه خاص در مورد گانش و داستانش خواهند داشت و در پایان این دیدگاه تغییر خواهد کرد.