نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۹

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice وارد مرحله آلفا شد

بالاخره بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice وارد مرحله آلفا شد و می‌توان از ابتدا تا انتهای آن را بازی کرد.

امروز، استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) سازنده بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice، در تازه ترین اخبار بازی، یک تریلر پیرامون توضیحات سازندگان از این بازی که قرار است برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شود، به نمایش در آورد. در کنار انتشار این تریلر، نینجا تئوری تایید کرد مراحل توسعه بازی تقریبا به اتمام رسیده و بازی وارد مرحله آلفا شده است.

ورود بازی به مرحله آلفا به این معناست که برای اولین بار می‌توان بازی را از ابتدا تا انتها تجربه کرد. با این حال، دومینیک ماتیوز (Dominic Matthews)، یکی از توسعه دهندگان بازی در بلاگ پلی‌استیشن گفت که ورود بازی به مرحله آلفا به معنای اتمام مراحل ساخت آن نیست و بازی هنوز کارهای بسیار فراوانی دارد. در حالی که برخی از بخش‌های بازی تازه حال و هوای بازی‌های نینجا تئوری را به خود گرفته‌اند، دیگر بخش‌های بازی فقط در سطح معمولی ساخته شده‌اند.

تمامی سکانس‌ها و اجراهای موشن کپچر بازی در یک استودیو موشن کپچر خانگی با بودجه محدود ضبط شده‌اند و این سکانس‌ها پروسه ورود خود به بازی را سپری می‌کنند. همچنین تمامی اصواتی که شما را در سفر شخصیت اصلی بازی یعنی Senua همراهی می‌کنند ضبط شده‌اند. در ضمن تمامی این اصوات با تکنیک binaurally ضبط شده‌اند تا هنگامی که آن‌ها را در هدفون می‌شنوید، بتوانید صداها را در فضای سه بعدی اطرافتان احساس کنید.

کار ساخت تمامی مکانیک‌های بازی هم به اتمام رسیده و اصلاح شده‌اند. همچنین سیستم مبارزات بازی نیز کامل شده و هم اکنون در حال تست و بررسی است. در عین حال، معماهای بازی که براساس آموخته‌های روان پریشی هستند برای بهبودهای نهایی از دیدگاه هنری آماده هستند.

دیدگاه نینجا تئوری نسبت به حرکات Senua هم تحقق بخشید شده و متیوز هم تایید کرد که تیم سازنده صدها انیمیشن سفارشی را اجرا و ضبط کرده‌اند تا حرکات و واکنش‌های Senua واقعی به نظر برسد.

در آخر هم گفته شده کار روی موسیقی بازی به اتمام رسیده و میکس شده است.

متیوز این اطلاعیه را با جملات زیر به اتمام رساند:

دو سال تلاش طاقت فرسا از سوی تیم Hellblade بالاخره نتیجه داده و برای ورود به مرحله بعدی یعنی بتا آماده هستیم. اینجا مکانی است که روی تجربیات بازیکن تمرکز خواهیم کرد؛ بازی را قدم به قدم بررسی می‌کنیم، در عین حال آن را بهبود می‌بخشیم، بازی را به تدریج از نظر ظاهری و حسی که به بازیکنان می‌دهد اصلاح می‌کنیم. این همان مرحله‌ای است که ما جزئیات کوچک فراوانی را به بازی اضافه می‌کنیم که تفاوت بزرگی را به وجود خواهد آورد.

فراتر از بتا، وارد مرحله نهایی توسعه Hellblade خواهیم شد: تسلط روی بازی. این همان مکانی است که ایرادات باقی مانده را اصلاح خواهیم کرد، از عملکرد بهینه بازی روی پلی‌استیشن اطمینان حاصل می‌کنیم و برای انتشار بازی آماده می‌شویم.

کارهای زیادی در آینده باقی مانده و تیم تمام توجه خود را روی Hellblade قرار داده تا آن را به یک بازی ویژه تبدیل کند. از اشتراک بازی Hellblade با شما در سال آتی بسیار هیجان زده هستیم و امیدواریم اخبار بیشتری را در مسیر انتشار بازی به شما برسانیم.

همانطور که بالاتر هم گفته شد، نینجا تئوری یک ویدیو توضیحات سازندگان جدید برای بازی منتشر کرده که به زمینه افسانه‌ها و جنون داخل بازی می‌پردازد و از اینکه چگونه سفر Senua با تجربیاتش از متولوژی وایکنیگ‌ها و مباحث روانی در هم تنیده شده، خواهد گفت.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. در پایان از تماشای ویدیو جدید بازی لذت ببرید:

| |


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده