// پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۹

کنسول پلی استیشن 4 در ژاپن ۴.۴ میلیون واحد فروخته است

سه سال از عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 در ژاپن گذشته و حال Media Create آماری از فروش این کنسول داده است.

کنسول پلی‌استیشن 4 دقیقا سه سال پیش در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۲ در ژاپن عرضه شد. البته این پلتفرم با تاخیر قابل ملاحظه‌ای نسبت به اروپا و آمریکا، نوامبر ۲۰۱۳، در خانه خود به دست گیمران رسید. موسسه مدیا کریت (Media Create) حال آماری از فروش کنسول‌ها و بازی‌ها در ژاپن طی یک هفته گذشته ارائه داده است. نسخه استاندارد پلی‌استیشن 4 در هفته گذشته ۲۱.۲۰۴ واحد و کنسول میان نسلی پلی‌استیشن 4 پرو نیز ۵.۹۹۹ واحد فروش داشته است حال با قرار دادن این تعداد واحد در کنار آمار‌های ارائه شده در گذشته می‌توانیم به راحتی متوجه شویم که این کنسول چند میلیون واحد در خانه خود فروش داشته و علاقه ژاپنی نسبت به این پلتفرم در سه سال گذشته چگونه بوده است.

کنسول پلی‌استیشن 4 به طور دقیق ۴.۴۰۱.۴۴۲ میلیون واحد فروش داشته که این آمار شامل نسخه اصلی، مدل اسلیم (CUH-2000) و مدل جدید این پلتفرم یعنی پلی‌استیشن 4 پرو می‌شود. کنسول میان نسلی سونی به طور دقیق ۱۸۵.۸۸۱ واحد فروش داشته که عملکرد مناسبی ارزیابی می‌شود با این حال مدل ارزانتر و معمولی به مراتب محبوب‌تر است.  

با این که پلتفرم نسل هشتمی سونی در هفته‌های اول عرضه خود در خانه به علت نداشتن بازی‌های ژاپنی پسند نتوانسته بود عملکرد مناسبی داشته باشد، با این حال با کاهش چندباره قیمت آن اکنون کنسول پلی‌استیشن 4 توانسته از لحاظ آمار فروش جایگاه کنسول Wii U را در ژاپن بگیرد. با این حال در زمینه پلتفرم‌های خانگی کنسول پلی‌استیشن 3 همچنان قدرت را در دست دارد. 

باید منتظر بمانیم و عملکرد پلی‌استیشن 4 را پس از عرضه کنسول نینتندو سوییچ در ۱۳ اسفند مشاهده کنیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده