نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

بازی های Fallout 4 و Skyrim همچنان میلیون ها کاربر روزانه دارند

تاد هاوارد اخیرا اعلام کرده که بازی‌های Fallout 4 و Skyrim همچنان میزبان میلیون‌ها کاربر روزانه هستند.

تاد هاوارد، کارگردان بازی‌هایی چون Fallout 4 و Skyrim، در جدیدترین اخبار بازی، مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات داشته و گفته که این دو بازی، کماکان میلیون‌ها کاربر روزانه دارند. بازی Skyrim محصول سال ۲۰۱۱ است که نسخه ریمستر آن چندی پیش عرضه شد و قطعه عرضه این نسخه، تاثیر بسزایی در جذب کاربران بیشتر برای بازی داشته است. از طرفی بتسدا پس از عرضه بازی فال‌اوت 4، با انتشار محتویات و آپدیت‌های مختلف برای آن، توانسته کاربران بازی را حفظ و به تجربه بازی تشویق کند.

هاوارد همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود، به ساخت نسخه ریمستر اسکایریم اشاره کرد و گفت که ساخت مجدد این بازی، آن هم پس از اینکه وی مدت زیادی را صرف ساخت بازی Fallout 4 کرده بود، حسی شبیه به دیدن یک دوست قدیمی پس از مدت‌های طولانی داشت:

زمانی که شما بازی‌ای مثل Skyrim می‌سازید، تمام زندگی‌تان درگیر این موضوع می‌شود و وقتی که برای کار روی پروژه‌های دیگر از آن فاصله می‌گیرید، نمی‌دانید که آیا این اتفاق واقعا خوب است یا بد. یا آیا تجربه‌های جدید لذت‌بخش هستند یا خیر. ولی وقتی که پس از مدتی دوباره شانس این را پیدا می‌کنید که روی آن بازی کار کنید، یکی از آن حس‌های کمیاب به‌تان دست می‌دهد؛ حس ملاقات دوباره بازی‌ای که خودتان ساخته‌اید و این زمانی است که همه چیز را در مورد آن فراموش کرده و مثل یک گیمر دوباره مشغول بازی کردنش می‌شوید.

هاوارد در ادامه صحبت‌هایش به ویژگی‌های خاص بازی‌های Fallout 4 و Skyrim اشاره کرد و گفت که بازی اسکایریم آزادی عمل زیادی به گیمر برای روایت داستان مخصوص به خودش ارائه می‌کرد:

اسکایریم برای آن دست از گیمر‌ها محبوب است که دوست دارند روایت خاص خودشان را در بازی خلق کنند. با این حال فال‌اوت 4 داستانی قوی‌تر و مشخص روایت می‌کند.

وقتی از هاوارد سوال شد که آیا Fallout 4 عملکرد بهتری داشته یا Skyrim، وی گفت:

قطعا هر دو این بازی‌ها نقاط ضعف و قوت خود را دارند [و نمی‌توان آن‌ها را با هم مقایسه کرد]. ما همیشه اولین منتقدین بازی‌های خودمان هستیم.

کارگردان بازی‌های بتسدا همچنین در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد که هدف بتسدا این است که در بازی‌های جهان باز آینده‌اش، بتواند داستان‌های بهتری روایت کند:

در زمینه روایت داستان در یک بازی جهان‌باز، ما در هریک از بازی‌هایمان یک سری پیشرفت‌ها و یک سری اشتباه‌ها داشته‌ایم. ولی ما همواره در بحث‌های داخلی‌مان، به این موضوع اشاره می‌کنیم که هنوز نتوانستیم به آن نقطه‌ای که در زمینه روایت داستان انتظار داریم، برسیم و قطعا ایده‌هایی برای بهبود این موضوع در ذهن داریم.

پس برنامه ما برای آینده این است که به بهترین شکل روی این موضوع کار کنیم. گاهی در روند توسعه یک بازی پیش می‌آید که زمان زیادی را صرف یک موضوع می‌کنیم ولی در نهایت آن مورد خیلی هم در بازی نهایی به چشم نمی‌آید. گاهی هم برعکس این مساله صادق است و علی‌رغم اینکه یک بخش را سریع آماده می‌کنیم، آن بخش در بازی نهایی مورد پسند قرار می‌گیرد. پس وظیفه ما این است که روی چنین موارد محبوبی که طراحی خوبی دارند، تمرکز بیشتری داشته باشیم.

نظر شما در مورد توضیحات تاد هاوارد چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده