// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۴

رشد فروش سوپرسل در سال 2016 متوقف اما سوددهی افزایش داشته است

ایلکا پانانن، رئیس کمپانی سوپرسل اخیرا صحبت‌های جدیدی را در مورد شرایط اقتصادی شرکت در سال ۲۰۱۶ مطرح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی موبایل، شرکت سوپرسل، بازیساز موبایل فنلاندی که بیشتر به خاطر بازی‌هایی همچون بازی Clash of Clans و Clash Royale شناخته می‌شود، و حالا نیز اکثریت سهام آن متعلق به شرکت چینی «تنسنت» است، در گزارشی گفته که در سال گذشته، رشد فروش آن‌ها متوقف اما سوددهی همچنان افزایش داشته است.

در این زمینه توقف در رشد درآمدهای شرکت قابل توجه است، البته باید گفت این چندان هم عجیب نیست چون در سال گذشته، بازار موبایل شاهد ظهور «نیانتیک» و «کمپانی پوکمون» و بازی به شدت پرطرفدار «Pokemon Go» بود. گذشته از این، نینتندو نیز اولین بازی موبایلی ماریو یعنی Super Mario Run را نیز عرضه کرده بود.

ایلکا پانانن، رئیس کمپانی که اخیرا با رویترز و سایر رسانه‌ها، در دفتر اصلی شرکت در هلسینکی مصاحبه کرده بود، در این زمینه گفت:

با وجود رقابتی سخت‌تر، تاکنون این بهترین سال شرکت از نظر شرایط اقتصادی بوده است. بازی Clash Royale یک موفقیت بسیار بزرگ بود.

احتمالا منظور او از شرایط اقتصادی، اشاره به گزارش مالی سوپرسل در سال ۲۰۱۶ دارد؛ در این گزارش سود شرکت به ۹۱۷ میلیون یورو (حدود ۹۷۲ میلیون دلار) صعود کرده بود که افزایش قابل توجهی را نسبت به ۸۴۸ میلیون یورو (حدود ۸۹۹ میلیون دلار) سود ثبت شده شرکت در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

با این وجود، شرکت در سال ۲۰۱۶ و در بخش درآمد، سودی نزدیک به ۱ میلیارد دلار به دست آورد که تقریبا معادل همان میزان سال ۲۰۱۵ (۲٫۱ میلیارد یورو) بوده است. مدیرعامل سوپرسل نیز در این زمینه تأیید کرد که رشد درآمد در سال گذشته، با توجه به افزایش رقابت در بازار ثابت باقی ماند. او اما این را نیز گفت که شرکت در مسیر رو به جلوی خود باقی خواهد ماند.

پانن در این زمینه گفت:

در تابستان وقتی بازی Pokemon Go به موفقیت بسیار بزرگی رسید، یک راننده تاکسی از من پرسید «ضدحمله» ما چه خواهد بود؟ من گفتم این که علیه رقیبان کاری انجام دهیم فایده‌ای ندارد، ما تنها باید روی کاری تمرکز کنیم که در آن بهترین هستیم؛ یعنی بیش از این بازی‌هایمان را بهبود ببخشیم.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده