نویسنده: سجاد پاک آیین
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

فیل اسپنسر: شاید روزی بازی‌های ایکس باکس 360 روی پی سی قابل اجرا باشند

فیل اسپنسر در توییتر خود نسبت اجرای قابلیت Backward Compatibility در رایانه‌های شخصی سخن گفته است.

در نوامبر سال ۲۰۱۵، قابلیت جدیدی با نام Backward Compatibility به کنسول ایکس‌ باکس وان اضافه شد. این قابلیت به بازیکنان این اجازه را می‌داد که بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 را برروی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنند. همچنین، قابلیت Backward Compatibility برروی کنسول پروژه اسکورپیو نیز در دسترس خواهد بود. اما آیا این قابلیت برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد؟ اخیرا این سؤال را عده‌ای از فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، در توییتر پرسیده‌اند.

براساس اخبار بازی منتشر شده، فیل اسپنسر در پاسخ به این سؤال عنوان کرد این کار می‌تواند چالش برانگیز باشد، چون کنسول ایکس‌باکس وان دارای مشخصات سخت‌افزاری قفل شده‌ای است و قابلیت Backward Compatibility را می‌توان برروی این کنسول اجرا کرد. اما تنظیمات و مشخصات سخت‌افزاری رایانه‌های شخصی بسیار متنوع است. او در ادامه گفت:

اجرای Backward Compatibility برروی سیستم‌ها و تنظیمات مختلف رایانه‌های شخصی نسبت به ایکس‌باکس وان نیاز به کار بسیار زیاد خواهد داشت. اما هرگز نگویید، هرگز.

شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷، بیشترین بازی از زمان عرضه قابلیت Backward Compatibility تاکنون را برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرده است. این شرکت تعداد ۱۸ بازی را به این قابلیت اضافه کرده است. تاکنون هیچ بازی جدیدی در ماه فوریه به قابلیت Backward Compatibility اضافه نشده است.

شرکت مایکروسافت نیز یک قابلیت مهم دیگر با نام Play Anywhere را برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 معرفی کرده است. زمانی که بازیکنان یک بازی دیجیتالی خریداری می‌کنند، می‌توانند در هردو پلتفرم این بازی را تجربه کنند و با دوستان خود به بازی کردن بپردازند.

نظر شما نسبت به آمدن بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی پی‌سی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده