گیرباکس: صنعت بازی برای پیشرفت باید ریسکهای بیشتری را بپذیرد
با توجه به گفتههای
رندی پیچفورد،
بازیهایی که در آینده منتشر خواهند شد میتوانند تجربهای خارق العاده باشند، به گونهای که حتی نتوانیم تصورشان را در حال حاضر بکنیم، اما این صنعت به آنجا نخواهد رسید مگر اینکه سازندگان حاضر شوند ریسکهای بیشتری انجام دهند و چالشهای جدیدتری را قبول کنند. بخشی از صحبتهای او به شرح زیر است:
یکی از قدیمیترین مشکلاتی که بشریت با آن رو به رو بوده این است که نمیتواند همه چیزهای ذهنش را به همان سرعت که تصور میکند، به همان سرعت هم به آن شکل دهد یا آن را تحقق بخشد. بخاطر همین تنها راهحل پایان دادن به آن مشکل انتخاب کردن است؛ انتخابی که باید یک چیز را برداریم و دیگری را رها کنیم و اگر آن چیزی که باید رهایش کنیم عمیقا جزوی از قلب و ذهن ما باشد و از آن مرزی که باید عبور کنیم و بپذیریم بترسیم، چنین انتخابی میتواند فوق العاده سخت باشد. اما پیشرفت خواستار این است که ما رو به جلو نگاه کنیم و هیجان انگیز ترین چیزهایی که قرار است در آینده صنعت سرگرمیهای تعاملی انجام دهیم، چیزهایی هستند که درحال حاضر حتی نمیتوانیم تصورشان را بکنیم.
در ادامه مصاحبه، خبرنگار معروف
جف کیلی
اشاره کرد که تکنولوژی واقعیت مجازی مانند آکیولوس ریفت یا پروژه مورفیوس میتوانند تبدیل به پلتفرمهای بزرگ و اصلی بعدی شوند و پیچفورد در این باره توضیح داد که امیدوار است انقلاب دستگاههای واقعیت مجازی خیلی زود اتفاق نیفتند چرا که او هنوز درحال پیدا کردن راهی است تا بتوانید با همین سخت افزار و ابزار فعلی که در اختیار دارند بازیهای بهتری بسازد. هر دو کمپانی
سونی
و
مایکروسافت
تصورات بزرگی برای دستگاههای واقعیت مجازی خود و رابطههایشان با صنعت بازی دارندِ، اما به نظر میرسد که این تصورات بلند مدت باشند و به این زودیها اتفاق نیفتند. البته نمیتوان انکار کرد که دستگاههای واقعیت مجازی تکنولوژی فوق العاده هیجان انگیزی هستند اما تا تبدیل شدن به پلتفرمهای اصلی این صنعت راه درازی را در پیش دارند. نظرتان راجع به اظهارات
پیچفورد
چه بود؟ نظرات و برداشتهای خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamespot