نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰

بلیزارد بازیکنان کنسولی Overwatch را از به‌کارگیری ماوس و کیبورد بازداشت

سازنده‌ی Overwatch نمی‌خواهد کاربران ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 با ماوس و کیبورد پای این بازی بنشینند.

معمولاً کاربرهای قدیمی هر پلتفرم به ورودی‌های استاندارد آن ارادت ویژه‌ای دارند؛ چه این ورودی گیم‌پد باشد، چه ماوس و صفحه‌کلید. آن‌طور که از اخبار بازی پیدا است، بلیزارد (Blizzard Entertainment) هم از طرفداران‌اش می‌خواهد تا دست‌کم در بازی Overwatch سراغ لوازم جانبی پلتفرم‌های دیگر نروند.

جف کاپلان، کارگردان اورواچ، به‌تازگی پیامی برای دارندگان نسخه‌های کنسولی این بازی فرستاد و از آن‌ها خواست تا از ماوس و کیبورد استفاده نکنند. وی همچنین طی پست ارسالی‌اش در انجمن‌های ‍Battle.net توضیح داد که چرا توسعه‌دهندگان اورواچ «مخالف» استفاده از این تجهیزات در ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 هستند.

کاپلان نوشت:

تیم [توسعه‌دهنده‌ی] اورواچ مخالف به‌کارگیری ماوس و کیبورد در کنسول است. ما با هر دو تولیدکننده‌ی اصلی کنسول‌ها تماس گرفته‌ایم و نگرانی‌مان را در مورد استفاده از ماوس، صفحه‌کلید و دستگاه‌های مبدل ورودی ابراز کرده‌ایم.

هم‌اکنون به‌طور پیش‌فرض در هیچ‌کدام از دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نمی‌توان ماوس و کیبورد را به کار گرفت؛ در عوض، این امکان به‌واسطه‌ی مبدل‌های سخت‌افزاری فراهم می‌شود. از آنجا که بسیاری از دارندگان کنسول‌ها به این تجهیزات دسترسی ندارند، بهره گرفتن از ماوس در پلتفرم‌های فوق (با توجه به دقت بالاتر ماوس در نشانه‌گیری، نسبت به گیم‌پد) می‌تواند مسابقات اورواچ را از حالت منصفانه خارج کند.

موضوع کنترلرها و عملکردشان پیش‌تر هم بحث‌هایی را در جامعه‌ی بازیکنان Overwatch راه انداخته بود. چند ماه پیش، بلیزارد با یک بروزرسانی، قدرت کاراکتر Torbjorn را کاهش داد. در آن زمان، این شخصیت در کنسول‌ها بسیار محبوب شده بود؛ چرا که با او می‌شد بدون نشانه‌گیری دقیق، آسیب‌های سنگینی به دشمن وارد کرد. تضعیف Torbjorn یکی از اقدامات مهمی بود که در راستای متعادل کردن نسخه‌ی کنسولی بازی انجام شد؛ اما مشکل اصلی، یعنی دشواری نشانه‌گیری با استیک گیم‌پدها، همچنان سرجای‌اش باقی بود. مدتی پس از بروزرسانی فوق، یکی از کاربران انجمن Battle.net در این‌باره نوشت:

برای انجام دادن حرکات دقیق باید استیک را به مقدار بسیار کمی حرکت داد. اگر آن را [۲۰ درصد] جابه‌جا کنید (که اصلاً مقدار زیادی نیست) به نیمی از حساسیت بیشینه یا حتی بیش از آن می‌رسید. در نتیجه، شما فضای بی‌اندازه کوچکی برای حرکات دقیق در اختیار خواهید داشت. این دلیل اصلی آن است که نشانه‌گیری در کنسول‌ها کاری سنگین، عجیب و کم‌دقت به شمار می‌رود.

توسعه‌دهندگان اورواچ گفته‌اند که اگر سازندگان کنسول‌ها امکان پشتیبانی از کیبورد را به‌طور پیش‌فرض برای محصولات‌شان فراهم کنند، آن‌ها هم نظرشان را درباره‌ی استفاده از آن‌ها در بازی تغییر خواهند داد. به‌گفته‌ی کاپلان:

شخصاً تشویق‌تان می‌کنم که نگرانی‌های‌تان را با تولیدکنندگان سخت‌افزارها در میان بگذارید. فقط لطفاً این کار را به‌شکلی سازنده و محترمانه انجام دهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده