نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

بررسی بازی Nioh از دید وبسایت های معتبر دنیا (بروزرسانی)

با زومجی و مروری بر بررسی و نمره‌های بازی Nioh همراه باشید.

مقاله مرتبط

ما استودیو تیم نینجا را با سری بازی‌های Ninja Gaiden می‌شناسیم که محبوبیت بسیار بالایی داشتند. حال این استودیو در آستانه عرضه بازی جدید خود یعنی بازی Nioh است که ۷ فوریه (۱۹ بهمن) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. این بازی اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و قرار بود برای پلی‌استیشن 3 در سال ۲۰۰۶ عرضه شود. با این حال عرضه بازی تا به امروز به تعویق افتاده است. در این بازی گیمر‌ها با شخصیت ویلیام آدامز، اولین سامورایی غربی ژاپن، همراه می‌شوند. بازی Nioh طبق اعلام سازندگانش، از بازی‌هایی چون سری Dark Souls الهام گرفته است پس باید انتظار یک بازی بسیار سخت را از آن داشته باشیم؛ موردی که در نسخه‌های دموی عرضه شده از آن نیز کاملا مشهود بود.

در فاصله چند روز مانده به انتشار بازی، برخی سایت‌های دنیا که نسخه مخصوص نقد آن را دریافت کرده‌اند، بررسی‌های خود از بازی را منتشر کرده‌اند. با استناد به این بررسی‌ها، به جرات می‌توان گفت که Nioh یک بازی عالی و بسیار موفق است و فرایند ساخت طولانی آن تاثیر منفی روی کیفیت بازی نداشته است.

با ما همراه باشید تا مروری بر بررسی‌های این بازی داشته باشیم:

Nioh

  • سازنده: استودیو تیم نینجا
  • ناشر: کوئی تکمو
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۱۹ بهمن

بازی Nioh

آی‌جی‌ان: ۹۶ از ۱۰۰

شاید تمام کردن کامل بازی Nioh با احتساب ماموریت‌های فرعی و بخش داستانی سخت آن، چیزی در حدود ۱۰۰ ساعت زمان ببرد. اما این زمان زیاد قطعا ارزش دارد و با یک تجربه عالی روبرو هستیم. بازی یک سیستم مبارزه بسیار عالی دارد و در مجموع با اینکه مواردی را از بازی‌های دیگر الهام گرفته، ولی آن‌ها را با یک سری ویژگی‌های مختص به خودش ترکیب کرده تا تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی شود.

دوال‌شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

در مجموع، Nioh یک بازی عالی است. با اینکه بازی ایراد‌هایی جزئی دارد و اشکالاتی در آن دیده می‌شود، ولی در مجموع با یک بازی با کیفیت روبرو هستیم. بازی جدید استودیو تیم نینجا داستان و روایتی عالی، اتمسفر گیرا و یکی از بهترین سیستم‌های مبارزاتی در بین بازی‌های روز را دارد.

گیم‌اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Nioh باعث خواهد شد تا بارها و بارها شکست بخورید و واقعا از این نظر بازی با هیچکس شوخی ندارد! با این حال پس از اینکه کمی به سیستم مبارزه‌های آن عادت کردید و فنون و حرکات جدید را فرا گرفتید، از کشتن باس‌های مختلف این بازی و ویژگی‌های شخصی‌سازی بسیار غنی آن لذت فراوانی خواهید برد. مبارزه‌های بازی، هم زمانی که آن را به صورت انفرادی بازی می‌کنید و هم زمانی که یک دوست همراهی‌تان می‌کند، لذت‌بخش هستند و پس از اینکه مدتی بازی را تجربه کردید، از اینکه آن را به عنوان بازی اکشن/نقش‌آفرینی جدیدتان انتخاب کرده‌اید خرسند خواهید بود.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

به لطف سیستم مبارزات چالش‌برانگیز و روایت داستانی خوب، بازی Nioh شبیه به یک دنباله معنوی عالی برای سری Ninja Gaiden است که المان‌هایی از سری سولز نیز در آن دیده می‌شود و بازی حس و حال این آثار را در بهترین حالت‌شان القا می‌کند.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

به هر شکلی که بخواهید در بازی پیشرفت کنید، شاهد یک تجربه بسیار متنوع از هر نظر خواهید بود و این حس تازه بودن در تمام طول گیم‌پلی ۸۰ ساعته بازی حفظ می‌شود. تقریبا تمامی مراحل بخش داستانی بازی حس و حال خاص خودشان را دارند و همه این‌ها به یک پایان‌بندی بزرگ ختم می‌شود و در مجموع می‌توان بازی را یک اثر عالی دانست.

پالیگان: ۸۰ از ۱۰۰

به دلیل درجه سختی بالا و مشکلاتی که در سیستم قفل کردن دوربین روی دشمن وجود دارد، Nioh بازی‌ای است که عادت کردن به آن کمی آزاردهنده می‌شود. استودیو تیم نینجا یک سری ویژگی‌های بسیار جالب در بازی قرار داده است که البته همه آن‌ها بدون مشکل کار نمی‌کنند. اما جنبه‌های خوب بازی باعث می‌شوند تا تحمل درجه سختی بالای آن لذت‌بخش باشد.

تراستد ریویوز: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Nioh قادر نیست آن اتمسفر گاتیک عالی سری سولز را تکرار کند و نبرد با باس‌های آن هم کمی بیش از حد سخت هستند. با این حال با ترکیب ویژگی‌های سری بازی‌های سولز با المان‌هایی از بازی‌های سری نینجا، استودیو تیم نینجا بهترین بازی خود را ساخته و عرضه کرده است. Nioh با اینکه موارد زیادی را از منابع الهامش گرفته، اما ویژگی‌های خاص خودش را نیز به آن‌ها اضافه کرده است تا یک تقلید صرف نباشد. پس اگر به سری سولز یا داستان سامورایی‌ها علاقه دارید، لحظه‌ای در تجربه این بازی درنگ نکنید؛ چرا که هم لذت زیادی دارد و هم با سختی بالایش می‌تواند اشک شما را در بیاورد!

نمره متای Nioh

این مطلب در تاریخ ۲۱ بهمن بروزرسانی شده و نقد سایت‌های پالیگان، گیم‌اسپات و نمره نهایی IGN به آن اضافه شده است. نمره بتای بازی کماکان بدون تغییر ۸۷ است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده