// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

گزارش مالی الکترونیک آرتز: فیفا 17 پرفروش ترین بازی کنسولی

کمپانی الکترونیک آرتز در اقدامی گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

کمپانی الکرونیک آرتز که پس از تنسنت، سونی و مایکروسافت، به‌عنوان چهار‌مین کمپانی بزرگ فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، گزارش مالی خود در فصل سوم سال مالی ۲۰۱۷ (بازه زمانی ۱۰ مهر تا ۱۱ دی) را منتشر کرده است.

ارقام و آمار گزارش مذکور حاکی از پیشی گرفتن در‌آمد خالص کمپانی الکترونیک آرتز از پیش‌بینی‌های این کمپانی و افزایش آن نسبت به دوره مشابه در سال مالی گذشته است. همچنین جریان نقد عملیاتی و هزینه‌های اجرایی شامل هزینه‌هایی که مستقیما با تولید کالا و خدمات مرتبط نیستند، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. گزارش مالی کمپانی الکترونیک آرتز را که ارقام آن در مقیاس میلیون دلار هستند، در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی کمپانی electronic arts

اندرو ویلسون، مدیر‌عامل کمپانی الکترونیک آرتز در بیانیه‌ای که به همراه گزارش مالی این کمپانی منتشر شده، وعده داده است که الکترونیک آرتر همچنان به از بین بردن مرز‌های بازی‌های ویدیویی به‌واسطه بازی‌های جدید و خیره‌کننده از جمله بازی Mass Effect: Andromeda ادامه خواهد داد:

با در اختیار داشتن برترین‌ بازی‌های کنسولی و پردانلود‌ترین بازی‌های موبایل در بین محصولات عرضه شده در سه‌ماهه سوم، کمپانی الکترونیک آرتز مشغول رشد دادن، در‌گیر کردن و به‌وجد آوردن یک جامعه جهانی از بازیکنان است. ما همچنان با عرضه بازی‌های خیره‌کننده‌ای مانند Mass Effect: Andromeda، مسابقات جهانی و تجربه‌های هیجان‌انگیز که در سال‌های پیش‌رو رقم خواهند خورد، به از بین بردن محدودیت‌های بازی‌های ویدیویی ادامه می‌دهیم.

بلیک جورگنسن، مدیر ارشد مالی کمپانی Electronic Arts نیز به صحبت در مورد گزارش مذکور پرداخته و به دست‌یابی به بیش از یک میلیارد دلار جریان نقد عملیاتی اشاره کرده است:

برای اولین بار در تاریخ کمپانی، ما توانستیم در یک دوره سه‌ماهه به مبلغ بیش از یک میلیارد جریان نقد عملیاتی دست پیدا کنیم. این دست‌آورد نتیجه تزریق نو‌آوری به بازی‌های Battlefield 1 و فیفا 17 و تقویت سرویس‌های دیجیتال است.

در ادامه کمپانی الکترونیک آرتز تعدادی از دستاورد‌های مهم در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ را اعلام کرده که به شرح زیر است:

  • فروش خالص دیجیتالی در دوره یک ساله مبلغ ۲٫۸۶۱ میلیارد دلار بوده است که ۶۰ درصد از کل در‌آمد خالص را به خود اختصاص داده است. این رقم نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
  • بازی فیفا 17 لقب پر‌فروش‌ترین بازی جهان را که در سال ۲۰۱۶ بر روی کنسول‌ها منتشر شده، بدست آورده است.
  • بازی Battlefield 1 پر‌فروش‌ترین بازی مجموعه Battlefield بوده و تعداد بازیکنان آن نسبت به بازی Battlefield 4 در سه‌ماهه اول انتشار بیش از ۵۰ درصد بیشتر است.
  • تا‌کنون بیش از ۱۰ میلیون بازیکنان حالت تک‌نفره جدید بازی FIFA 17 موسوم به The Journey را تجربه کرده‌اند.
  • در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ میانگین زمان انجام بازی Star Wars™: Galaxy of Heroes به ازای هر نفر به رکورد ۱۵۵ دقیقه در روز رسیده است.

کمپانی EA پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی ۲۰۱۷ منتهی به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) مبلغ ۴٫۸ میلیارد دلار در‌آمد خالص و به میزان ۹۱۴ میلیون دلار سود خالص داشته باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده