نویسنده: اردوان جلیلی
// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

افزایش سود کونامی بعد از تمرکز روی بازی های موبایل

به نظر می‌رسد که تمرکز کونامی بر روی پلتفرم موبایل موفق بوده و حاشیه سود عظیمی را برای این کمپانی به همراه داشته است.

بعد از اتفاقات عجیب و غریب و بحث‌ برانگیز، بالاخره کونامی ساخت بازی‌های بزرگ را کنار گذاشت.سری بازی‌های Metal Gear Soild و بازی Silent Hill از بازی‌های مورد احترام و عظیمی بودند که دیگر ادامه‌ای برای آن‌‌ها نمی‌توان متصور شد. کونامی تصمیم گرفته است تا این بازی‌های بزرگ را رها کند و در عوض به تولید بازی‌های موبایل بپردازد و البته به نظر می‌رسد که این ریسک بزرگ تا اینجای کار ختم به خیر شده و سود زیادی را نصیب این کمپانی قدیمی و خوش‌نام کرده است. 

اگرچه که کونامی رقم کمتری را نسبت به گذشته فروش داشته ولی حاشیه سودش بسیار بالاتر از سال قبل بوده است. طبق آخرین اخبار بازی، کونامی در ۹ ماه گذشته مبلغ ۱۶۳.۹۴۱ میلیون ین از فروش بازی‌هایش بدست آورده که نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد افت داشته است اما اگر به حاشیه سود کمپانی نگاهی بندازیم متوجه می‌شویم که کونامی توانسته است با مبلغ ۲۹.۵۸۷ میلیون ین، افزایش سود ۱۷۰ درصدی را تجربه کند.

خوشبختانه سیاست‌ها و ریسک‌های بزرگ این کمپانی کارساز بوده است. البته این ریسک‌ها به تنهایی و بدون هیچ پشتوانه‌ای منجر به این نتایج نشده‌اند بلکه کل کمپانی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. بخش موبایل را می‌توان سردمدار اصلی این حاشیه سود زیاد معرفی کرد که با بازی‌هایی مثل بازی Yu-Gi-Oh! DUEL LINKS و بازی Jikkyou Powerful Soccer که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ منتشر شده‌اند، توانسته‌اند سود قابل توجهی کسب کنند.

در نهایت به نظر می‌رسد که سیاست‌های جدید کونامی و تمرکز بر روی پلتفرم موبایل تا به اینجای کار جواب داده و سود زیادی را نصیب کمپانی کرده است. آیا این حاشیه سود ادامه پیدا خواهد کرد یا اینکه رها کردن سری بازی‌های بزرگ Metal Gear Soild و Silent Hill در دراز مدت باعث روی‌گرداندن گیمر‌ها از این کمپانی خواهد شد؟

نظر شما چیست؟ آیا کونامی در مسیر درستی قدم برداشته است؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده