نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

گزارش مالی نینتندو منتشر شد؛ فروش ۶.۴ میلیون دستگاهی نینتندو 3DS

نینتندو امروز گزارش مالی خود در ۹ ماه اول سال مالی جاری را منتشر کرد.

در حالی که کمپانی‌های مختلف معمولا گزارش‌های فروش خود را به صورت سه ماهه عرضه می‌کنند، کمپانی نینتندو امروز گزارشی از عملکرد مالی خود در ۹ ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۱ دی) منتشر کرده است. بر این اساس فروش و درآمد کلی نینتندو در این بازه ۲.۷ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، افت ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود عملیاتی این کمپانی نیز با افت روبرو شده و در حالی که در سال ۲۰۱۵ معادل ۳۷۳ میلیون دلار بود، امسال با افتی ۳۸ درصدی به ۲۳۱ میلیون دلار رسیده است. با این حال سود خالص نینتندو امسال رشدی ۱۵۳ درصدی داشته و به ۹۰۹ میلیون دلار رسیده است. نینتندو با انتشار بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد که بازی‌های Pokemon Sun و Pokemon Moon عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و ۱۴.۶ میلیون نسخه از آن‌ها فروخته شده است. به‌علاوه نینتندو اشاره‌ای نیز به موفقیت بازی اندروید و آیفون Pokemon Go داشته و گفته که محبوبیت این بازی، باعث شد تا کاربران دوباره سراغ نسخه‌های قدیمی سری پوکمون بروند و همچنین برای تجربه آن‌ها، دوباره به خرید کنسول نینتندو 3DS علاقه نشان دهند که همین امر نیز باعث شد تا این کنسول، مخصوصا در خارج از ژاپن، فروش خوبی را تجربه کند.

در بخش دیگری از گزارش نینتندو آمده که فروش کنسول نینتندو 3DS در این بازه زمانی برابر با ۶.۴ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشته است. به‌علاوه فروش بازی‌های این کنسول نیز رشد داشته و در مجموع ۴۶.۷ میلیون نسخه بازی 3DS به فروش رفته که پیشرفتی ۲۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته محسوب می‌شود. به‌علاوه نینتندو اعلام کرده که در کنار Pokemon Sun and Moon، بازی Super Mario Maker نیز از آن دست بازی‌هایی بود که عملکرد عالی و «فروش میلیونی» داشته‌اند.

اما در مورد کنسول Wii U، نینتندو اعلام کرد که انتظار داشته تا ۸۰۰ هزار دستگاه از این کنسول را در بازه ۹ ماهه مذکور عرضه کند که در نهایت توانسته ۷۶۰ هزار دستگاه عرضه کند. در حالی که این رقم افت ۷۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد، ولی نینتندو اعلام کرده که در کل از عملکرد این کنسول نیز راضی است. به‌علاوه میزان فروش بازی‌های Wii U نیز نسبت به سال گذشته با افتی ۴۵ درصدی به ۱۲.۴ میلیون واحد رسیده است. نینتندو اخیرا اعلام کرد که تولید Wii U در ژاپن متوقف شده است.

کمپانی ژاپنی در بخشی دیگر از گزارش خود اطلاعاتی در مورد آمیبو‌ها ارائه کرد و گفت که عرضه بازی‌های جدیدی که از آمیبو پشتیبانی می‌کنند، باعث شده تا این محصولات دوباره با استقبال روبرو شوند. در مجموع آمیبو‌های مجسمه‌ای شکل ۶.۵ میلیون واحد و آمیبو‌های کارتی نیز ۶.۶ میلیون واحد فروش داشته‌اند.

نینتندو در بازه ۹ ماهه مذکور بازی موبایل Super Mario Run را نیز عرضه کرد که در گزارش جدید نینتندو از عملکرد آن و دانلود شدن ۴۰ میلیون نسخه از بازی فقط در طی چهار روز پس از عرضه، ابزار خوشنودی کرده است. این کمپانی همچنین در چشم‌انداز آینده خود ابراز امیدواری کرده که کنسول نینتندو سوییچ و بازی‌های آن مثل بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و 1-2 Switch بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده