نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

بازی Resident Evil 7 تنها در پنج روز برای پی سی کرک شد

بازی Resident Evil 7 با گذشت تنها پنج روز از زمان انتشارش، برای رایانه‌های شخصی کرک شد.

حدود یک هفته‌ای می‌شود که بازی Resident Evil 7 پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد و این بازی ترسناک هم مانند بیشتر بازی‌های اخیر رایانه‌های شخصی از جدیدترین نسخه قفل قدرتمند Denuvo استفاده می‌کند که به سختی کرک می‌شود. آخرین باری که خبری مربوط به کرک شدن یکی از بازی‌های تحت حافظت DRM قفل Denuvo به گوش رسید به چندین ماه پیش باز می‌گردد که بازی Rise of the Tomb Raider قربانی هکرها شد و در آن زمان توماس گوبل (Thomas Goebl)، مدیر فروش Denuvo به این صورت واکنش نشان داد:

موضع کلی محصول ما «به سختی کرک شدن» است و نه «غیرقابل کرک». برای ما حفظ دریچه فروش اولیه بازی‌ها مهم است که در بازی‌های اخیر به خوبی کار کرده است.

گوبل در این صحبت‌ها به نکته خوبی اشاره می‌کند، چرا که اگر بتوان از فروش هنگام عرضه بازی‌ها که معمولا بیشترین مقدار را به خود اختصاص می‌دهد محافظت کرد، شما یک تهدید بلقوه از سودتان را دفع می‌کنید. اما دیگر اوضاع چندان هم جالب به نظر نمی‌رسد. طبق گفته وبسایت dsogaming، بازی Resident Evil 7 با گذشت تنها پنج روز از زمان انتشارش برای رایانه‌های شخصی کرک شد. کرک بازی رزیدنت اویل 7 خبری که مسلما برای بازی‌های آینده که قرار است از جدیدترین نسخه Denuvo استفاده کنند خوشایند نیست.

جامعه بازیکنان رایانه‌های شخصی هم به دلایل مختلفی دل خوشی از این قفل DRM ندارند که محدودیت پنج دستگاه در یک روز و گزارشاتی مبنی بر آسیب به حافظه‌های SSD و مشکلات کارایی از جمله این موارد هستند. به نظر شما حالا که کرک بازی Resident Evil 7 منتشر شده است، کپکام آن را از روی بازی برخواهد داشت؟ به نظر شما Denuvo موجب توسعه صنعت بازی‌های ویدیویی در رایانه‌های شخصی شده یا آن خدشه دار کرده است؟

رزیدنت اویل 7 هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده