نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

Gears Of War 4 میزبان قابلیت بازی بین پلتفرمی شد

امکان بازی بین پلتفرمی (Cross-play) میان نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پی‌سی Gears Of War 4 فراهم شد.

استودیو کوالیشن (The Coalition)، سازنده‌ی بازی Gears Of War 4، قابلیت بازی میان پلتفرمی را به این محصول اضافه کرد؛ به‌طوری که اکنون کاربران ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان می‌توانند بخش چندنفره‌ی آن را با حضور یکدیگر تجربه کنند. بنا به اخبار بازی و به‌اعلام ایکس‌باکس وایر، کراس-پلی Gears Of War 4 در پلی‌لیست Social Quickplay بازی قابل استفاده است و پلی‌لیست‌های Competitive و Core چنین امکانی را برای بازیکنان فراهم نمی‌کنند.

در کنار معرفی این قابلیت، کوالیشن خاطرنشان کرد که بر اساس نتایج فاز آزمایشی کراس-پلی، بازیکنان Gears Of War 4 در دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی تقریباً از سطح مهارت یکسانی برخوردار بوده‌اند؛ چرا که به‌طور میانگین، این دو گروه از لحاظ نسبت کشتن-به-مرگ، امتیاز و تعداد کشتارها در هر مسابقه، عملکرد مشابه‌ای داشته‌اند. در این میان، سازنده‌ی بازی می‌خواهد که پلی‌لیست‌های حالت Ranked «تا جای ممکن رقابتی و منطبق [بر واقعیت]» باشند و از این‌رو امکان بازی بین پلتفرمی در آن‌ها گنجانده نشده است.

فاز آزمایشی کراس-پلی Gears Of War 4 طی سال ۲۰۱۶ برگزار شد و بیش از ۱۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند. ۹۱ درصد از شرکت‌کنندگان این طرح کاربر ایکس‌باکس وان بودند و ۹ درصد هم با پی‌سی آن را امتحان کردند.

استودیو کوالیشن درباره‌ی قابلیت جدید بازی‌اش این‌طور گفته است:

ما بی‌اندازه هیجان‌زده‌ایم از اینکه [می‌توانیم] با بهره‌گیری از قدرت ایکس‌باکس لایو، جامعه‌های [بازیکنان‌مان] را از ایکس‌باکس وان و پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز 10 در حالت چندنفره‌ی Public Versus گرد هم بیاوریم. از شما بابت مشارکت‌تان، بازخوردتان و همین‌طور شور و شوق‌تان سپاس‌گزاریم. این تصمیم بدون طرفداران فوق‌العاده‌ی ما عملی نمی‌شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده