// جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱

Legend of Zelda: Breath of the Wild آخرین بازی انحصاری Wii U خواهد بود

نینتندو به صورت رسمی اعلام کرد که بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild آخرین انحصاری پلتفرم Wii U خواهد بود.

شرکت نینتندو به صورت رسمی اعلام کرد که بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild آخرین اثر ساخته شده از سوی استودیوهای فرست پارتی این کمپانی خواهد بود که برای کنسول Wii U عرضه می‌شود، آن هم در حالی که عمر این پلتفرم به پنج سال هم نمی‌رسد! این خبر را مدیر بخش آمریکا نینتندو آقای رجی فیس ام در طی گفت‌گویی با سایت پولیگان در رویداد معرفی کنسول سوییچ تایید کرده است. او در خصوص این موضوع گفت:

ما به پایان عمر Wii U نزدیک می‌شویم و از دیدگاه استودیو‌های فرست پارتی باید بگویم که پس از عرضه Legend of Zelda: Breath of the Wild هیچ بازی جدید دیگری برای این پلتفرم عرضه نخواهد شد.

رجی فیس ام در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد بازی‌هایی که پیش از این برای Wii U عرضه شده‌اند همچنان در خرده فروشی‌ها و شبکه Nintendo eShop به فروش خود ادامه خواهند داد و شرکت فعلا بحثی را در خصوص بستن سرویس‌های آنلاین این کنسول انجام نداده است. 

از دیدگاه ما زمان بستن سرویس‌های آنلاین Wii U در آینده مدتی طول خواهد کشید. فعالیت‌هایی که در این شبکه رخ می‌دهند قابل توجه هستند و همچنان عده‌ زیادی به انجام Mario Kart و Splatoon می‌پردازند. بنابراین ما به پشتیبانی از شبکه‌های آنلاین این کنسول ادامه می‌دهیم.

با توجه به صحبت‌های رجی فیس ام دیگر نباید انتظار دیدن پروژه Giant Robot برای این کنسول که توسط شیگرو میاموتو در حال توسعه است داشته باشیم. این دموی تکنیکی در E3 2014 همراه با بازی Star Fox Zero معرفی شد و پس از آن پروژه در سکوت کامل به سر می‌برد. پروژه Giant Robot قرار بود از امکانات دسته Wii U از جمله ژیروسکوپ و شتاب سنج برای کنترل ربات بزرگی که در بازی حضور داشت استفاده کند. در ماه مارچ سال گذشته نیز میاموتو طی صحبت‌هایش با تایم (Time) اعلام کرد:

Project Giant Robot در واقع یک پروژه فرعی بود که ما آن را آغاز کردیم و هنوز تصمیم قطعی برای تبدیل آن به یک بازی کامل گرفته نشده است.         

در E3 2014 دموی تکنیکی دیگری نیز با نام Project Guard منتشر شد که بعد از مدتی مشخص شد با بازی Star Fox Guard طرف هستیم. یک اثر در سبک تاور دیفنس که گیمران باید با استفاده از دوربین‌های امنیتی جلوی موج حملات دشمنان به پایگاهشان را می‌گرفتند.

Wii U عمر بسیار کوتاهی را در بین کنسول‌ها داشت و هیچگاه نتوانست به موفقیت‌هایی که نینتندو با توجه به عملکرد بسیار عالی Wii در زمینه جلب رضایت گیمران داشت برسد. از زمان عرضه این کنسول در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۱ تا کنون، کنسول Wii U تنها ۱۳.۳۶ به فروش رفته است که یک رقم کاملا ناامید کننده به شمار می‌رود. در کل باید منتظر ماند و عملکرد نینتندو سوییچ را در زمینه فروش و جلب نظر گیمران مشاهده کرد.  

Legend of Zelda: Breath of the Wild در تاریخ ۱۳ اسفند برای Wii U و سوییچ منتشر خواهد شد. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده