نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

بازی ترسناک The Town of Light به پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان می‌آید

طبق تایید شرکت Wired Productions، بازی ترسناک The Town of Light قرار است برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود.

پس از انتشار بازی برای رایانه‌های شخصی در سال گذشته، استودیو سازنده ایتالیایی بازی The Town of Light که در سبک ترسناک روان شناختی (Psychological Horror) است، امروز انتشار بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را تایید کرد.

ابتدا با انتشار پستی در بلاگ پلی‌استیشن، لوکا دالکو (Luca Dalco) کارگردان هنری و نویسنده بازی از استودیو LKA.it تایید کرد که بازی امسال برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر خواهد شد، با این حال تاریخ انتشار دقیقی از آن مشخص نشد.

طولی نکشید که ناشر بازی شرکت Wired Productions، با انتشار بیانیه‌ای عرضه بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان را هم تایید کرده و تاریخ انتشار آن را مصادف با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد. در کنار انتشار نسخه کنسولی، نسخه بهبود یافته بازی مجددا برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بسته مطبوعاتی منتشر شده توسط Wired Productions شامل اطلاعات زیر است:

یک نسخه پیشرفته از بازی اصلی، این نسخه جدید The Town of Light به معماهای جدید، المان‌های داستانی اضافی، بهبود دیالوگ‌های صوتی، المان‌های تعاملی بیشتر و بهبود عظیم گرافیک و رابط کاربری بازی مجهز است که در نظر دارد تجربه همه جانبه و بهتری را ارایه دهد.

بازی The Town of Light از رویدادهای واقعی الهام گرفته است. داستان بازی در تیمارستان روان‌پزشکی ولترا در توسکانی ایتالیا به وقوع می‌پیوندد. مکانی که در دنیای واقعی وجود دارد و به مدت ۱۰۰ سال به فعالیت مشغول بود تا زمانی که در دهه ۷۰ میلادی تعطیل شد. دالکو در رابطه با محیط بازی می‌گوید:

از طریق تحقیقات گسترده امیدواریم به بازیکنانمان بخشی از درمان‌های اشخاصی که از بیماری‌های روانی در اواسط قرن بیستم رنج می‌بردند را نشان دهیم.

شما در بازی نقش شخصیتی به نام رنه (Renee) را بر عهده دارید؛ یکی از ساکنین این مکان. حال که تیمارستان تبدیل به مخروبه شده است، شما به کاوش در آن می‌پردازید تا از گذشته رنه سر در بیاورید.

تجربه The Town of Light برای کودکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، چرا که شامل طرح‌هایی دردناک و المان‌های دیگر است که تجربه آن برای مخاطبین کوچکتر مناسب نیست. دالکو در این رابطه می‌گوید:

بازی لحظات دشواری دارد که موجب می‌شود برای کودکان مناسب نباشد، اما لحظاتی هستند که ما احساس کردیم وجود آن‌ها [در بازی] مهم است، عدالت را برای افرادی که در دستان سیستم زجر کشیدند و به وضوح پایمال شدند رعایت کنیم و آن‌ها [سیستم] هم تمامی جواب‌ها را نمی‌دانستند [یعنی از روش درمان کردن بیماران آگاه نبودند].

وی افزود:

البته امروزه به لطف پیشرفت‌های فراوانی که در سرتاسر جهان جهت بهبود افرادی که به بیماری‌های روانی مبتلا هستند صورت گرفته، شرایط بسیار فرق کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط BuzzFeed، این تیمارستان در سال ۱۹۷۸ به دلیل اینکه بیماران آن بسیار بی رحم تلقی شدند تعطیل شد. شوک درمانی به تعداد فراوان روی بیماران استفاده شد و گزارشاتی مبنی بر افردای که به تخت‌های خود با جلیقه مخصوص بیماران روانی بسته شده بودند، ثبت شده است. اگر به این مسئله کنجکاو شدید، می‌توانید تصاویر داخل این تیمارستان را از اینجا تماشا کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده