کارگردان بازی Nioh از سخت بودن آن میگوید
کمتر از یک ماه دیگر به عرضه بازی مورد انتظار Nioh زمان باقی نمانده است. بازی که با الگو برداری از بازیهایی نظیر Dark Souls و Ninja Gaiden قصد دارد تا تجربیاتی جدید و نو را برای مخاطبین پلیاستیشن 4 فراهم سازد. حال در جدیدترین اخبار بازی، فامیهیکو یاسودا، کارگردان بازی Nioh، در جریان یک گفت و گو اعلام کرده که این بازی به هیچ وجه آسان نخواهد بود و بازیکنان را با سختترین چالشها آشنا خواهد کرد.
بعضی از تجربه کنندگان دو نسخه دمو بازی اعلام کرده بودند که Nioh آسانتر از آن چیزی است که سازندگان در پاسخ به بازخوردها و نظرات کاربران اعلام کرده بودند. یاسودا در این باره میگوید:
ما معتقدیم که «ساده بودن» واژه مناسبتری است. ما گوشمان از نظرات و بازخوردهایی حول بهبود عملکرد دوربین و کنترل بازی پر است و نسخه بتای بازی، برای آن دسته از مخاطبانی آسان است که در نسخه آلفا به درجه استادی رسیدهاند.
وی در ادامه افزود:
Nioh یک بازی ماساکور بوده و در طول توسعه بازی این مورد را در نظر گرفتهایم که بازی کردن Nioh اصلا آسان نخواهد بود. کلمه ماساکور از دو واژه ماسوخیسم و هاردکور آمده و بدین معناست که بازی شدیدا شما را به چالش خواهد کشید.
در آخر فامیهیکو یاسودا اعلام کرده که بازی Nioh از بازیهای بسیاری نظیر Diablo، Borderlands، Bloodborne و سری سولز الهام گرفته تا بهترین تجربه را برای مخاطبین خود بوجود بیاورد. وی در این باره میگوید:
بازی Nioh از دو بازی Bloodborne و سری سولز الهاماتی گرفته است و در بخش هک اند اسلش/نقش آفرینی و از همه مهمتر سیستم لوت بازی از Diablo و بازی Borderlands الهام گرفته است. برای ایجاد فضاسازی سامورایی در بازی نیز از فیلمهایی نظیر Lone Wolf and Cub ساخته کنجی میسومی و فیلم Yojimbo ساخته آکیرا کوروساوا الهام گرفتهایم.
از دیگر اخبار حول بازی Nioh میتوان به گلد شدن این بازی اشاره کرد. Nioh در تاریخ ۱۹ بهمن ماه (۷ فوریه) به صورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.