نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹

سقوط ارزش سهام نینتندو به دنبال معرفی کامل کنسول سوییچ

بالاخره نینتندو طبق قولی که داده بود، سوییچ را به صورت کامل معرفی کرد؛ این در حالی است که این لایو استریم باعث افت ارزش سهام نینتندو شده است.

نینتندو بالاخره در جریان یک کنفرانس خبری که در ژاپن برگزار شد، کنسول جدید خود یعنی سوییچ را به صورت رسمی و کامل معرفی کرد. این کمپانی بالاخره قیمت نینتندو سوییچ و تاریخ عرضه آن را اعلام کرد و نمایشی هم از بازی‌های مطرح این کنسول مانند زلدا جدید داشت. اگر هم منتظر معرفی یک ماریو جدید بودید، نینتندو شما را هم فراموش نکرد و در میان انبوه بازی‌های معرفی شده برای سوییچ، از بازی Super Mario Odyssey رونمایی کرد. 

اگرچه شاید اوضاع برای گیمرها و کسانی که انتظار این کنسول را می‌کشند جذاب و جالب باشد اما مثل اینکه شرایط در نینتندو به گونه‌ دیگری است. طبق اطلاعات رسیده، قیمت سهام نینتندو امروز در بازار بورس توکیو با کاهشی ۵.۷۵ درصدی روبه‌رو شد. در نهایت و با کاهش قیمتی که ارزش سهام این کمپانی با آن مواجه شد، هر سهم نینتندو با قیمت ۲۳ هزار و ۷۵۰ ین داد و ستد شد؛ این رقم پایین‌ترین قیمت هر سهم نینتندو از ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی است.

اما این کاهش ارزش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دکتر سِرکان توتو، تحلیلگر آسیایی در زمان معرفی اولیه کنسول گفته بود که نگرانی‌های زیادی درباره جامعه هدف این کنسول وجود دارد:

متاسفم، اما یک کنسول دستی/خانگی واقعا می‌تواند نمایانگر نوآوری در سال ۲۰۱۶ باشد؟ من بیشتر از هر چیزی نگران جامعه هدفی هستم که قرار است از این دستگاه استفاده کنند؛ اینکه افراد دیگری به جز طرفداران پروپاقرص نینتندو هم سوییچ را خواهند خرید؟

اوایل هفته پیش، کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی گزارشی از صنعت بازی‌های ویدیویی را منتشر کرد. ۵۰ درصد توسعه‌دهنگانی که در همه‌پرسی این گزارش شرکت کرده بودند اعلام کردند که به نظر آن‌ها سوییچ فروش بهتری را نسبت به Wii U تجربه خواهد کرد البته همه توسعه‌دهندگان موافق ایده هیبریدی این کنسول نبودند. علاوه بر این، کمتر از سه درصد توسعه‌دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که در حال ساخت بازی برای نینتندو سوییچ هستند. 

نینتندو سوییچ ۱۳ اسفند ماه با قیمت ۲۹۹ دلاری عرضه خواهد شد. برای اینکه اطلاعات کاملی راجع به این کنسول به دست آورید می‌توانید مقاله هرآنچه در مورد نینتندو سوییچ می‌دانیم را مطالعه کنید. با دنبال کردن صفحه اخبار بازی زومجی می‌توانید همه خبرهای مهم دنیای بازی را مرور کرده و به روز باشید. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده