نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

استودیوی سازنده Killzone: Mercenary تعطیل می‌شود

گوریلا کمبریج (Guerrilla Cambridge)، استودیوی سازنده بازی Killzone: Mercenary برای کنسول دستی ویتا، در حال تعطیل شدن است.

در جدید‌ترین اخبار بازی مشخص شده که استودیوی گوریلا کمبریج که یکی از زیرشاخه‌های گوریلا گیمز، سازنده مجموعه محبوب Killzone است به زودی به طور کامل تعطیل می‌شود و تمام کارکنانش شغل خود را از دست خواهند داد. به گزارش وبسایت GI.biz کمپانی سونی با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید کرده و بیکار شدن کارمندان گوریلا کمبریج را تاسف‌بار خوانده است.

Killzone Mercenary

در بیانیه سونی آمده که پس از بررسی تمام منابع و پروژه‌های این شرکت، تصمیم گرفته شد تا گوریلا کمبریج تعطیل شود. سونی معتقد است که «به منظور ارائه اهداف استراتژیک خود می‌بایست در ساختار استودیو‌های اروپایی‌اش تغییراتی ایجاد کند.» کمپانی سونی در تلاش است تا در صورت امکان بازیسازان بیکار شده گوریلا کمبریج را در سایر پروژه‌های در دست توسعه‌اش بکار بگیرد؛ در غیر این صورت احتمال دارد این افراد در سایر استودیوهای غیر وابسته به سونی مشغول به فعالیت شوند. در بخشی از بیانیه شرکت سونی آمده است:

اگرچه ما می‌پذیریم که این تصمیم با ریسک از دست دادن کارکنان بسیار ارزشمندی همراه است، اما با تمرکز روی سایر استودیوها که در حال توسعه پروژه‌های جدید (مثل بازی‌های در دست ساخت برای پلی‌استیشن VR) هستند، معتقدیم که ما در جایگاه قوی‌تری قرار خواهیم گرفت و می‌توانیم بهترین محتواها را با بالاترین کیفیت ممکن به بازیکن‌ها ارائه بدهیم.

گوریلا کمبریج که قبلا با نام SCEE Cambridge شناخته می‌شد نزدیک به دو دهه فعال بوده است. به طور دقیق مشخص نیست که چند نفر در این استودیوی اروپایی مشغول به کار بودند.

آخرین بازی ساخته شده توسط گوریلا کمبریج یک تیراندازی اول‌شخص ورزشی به نام Rigs: Mechanized Combat League بود که سال گذشته میلادی برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR عرضه شد. این استودیو ساخت بازی Killzone: Mercenary برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا و هم چنین ساخت نسخه PSP بازی LittleBigPlanet را نیز به عهده داشته است. از بازی‌های قدیمی‌تر این توسعه‌دهنده می‌توان به شماره‌های مختلف مجموعه اکشن-ماجراجویی MediEvil، بازی‌های خاطره‌انگیز Primal و GhostHunter برای کنسول پلی‌استیشن 2 و همچنین 24: The Game که بر اساس سریال تلویزیونی معروف کمپانی فاکس ساخته شده بود اشاره کرد.

تعطیلی گوریلا کمبریج هیچ تاثیری روی ادامه فعالیت استودیوی اصلی گوریلا گیمز که در شهر آمستردام کشور هلند واقع شده است نخواهد داشت. این استودیو هم‌اکنون بر روی بازی Horizon: Zero Dawn مشغول به کار است که در تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) به طور اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده