نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱

سیستم ضد تقلب بازی Battlefield 1 به اشتباه بازیکنان را بن می‌کند

اخیرا تعدادی از بازیکنان ظاهرا غیرمتقلب بازی Battlefield 1 به نقد از سیستم ضد تقلب این بازی پرداخته‌اند.

پس از پست مفصل یکی از کاربران بازی Battlefield 1 به نام kl-Spazmo در Reddit که توضیحاتی در رابطه با عملکرد سیستم ضد تقلب بازی به نام FairFight که به اشتباه وی را بن کرده بود ارایه داد، دیگران هم دست به کار شده و تجربیات مشابهی را به اشتراک گذاشتند.

بازی Battlefield 1 اولین بازی نیست که از سیستم FairFight استفاده می‌کند و در صورتی که این مجموعه را از قدیم در رایانه های شخصی دنبال کرده باشید، می‌دانید که این تکنولوژی عملکرد بسیار خوبی در جهت نابودی متقلبان، حداقل در مقایسه با عناوین اولیه مجموعه بتلفیلد که از Punkbuster استفاده می‌کردند دارد. با این وجود متاسفانه به نظر می‌رسد شاهد نتایج مثبت کاذب از سوی این سیستم هستیم.

در مورد kl-Spazmo که یکی از افراد حرفه‌ای مجموعه محسوب می‌شود، طبق گفته‌های خودش جمعا حدود ۲۸۰۰ ساعت به تجربه عناوین مختلف مجموعه بتلفیلد که توسط FairFight محافظت می‌شده‌اند پرداخته است. وی ابتدا در ماه دسامبر به مدت یک هفته به حالت تعلیق در آمده است. وی در این رابطه می‌گوید:

برای من این منع موقت دلیل کافی بود تا تمام مواردی که ممکن بود پس از برداشته شدن تعلیق رخ دهد را ضبط کنم. و این کاری بود که انجام دادم.

پس از اینکه بن موقت قبلی برداشته شد، kl-Spazmo مجددا در ماه ژانویه به طور دائم بن شد. پس از ارتباط با پشتیبانی الکترونیک آرتز که نتیجه‌ای به دنبال نداشت، وی تصمیم گرفت به طور مستقیم به توسعه دهندگان استودیو DICE از طریق توییتر مراجعه کنید. یکی از تولیدکنندگان بازی به نام علی حسن قول داد تا این مورد را پیگیری کند

در حال حاضر، با وجود اینکه بایستی در نظر داشته باشیم ممکن است kl-Spazmo متقلب باشد، مشکل این است که FairFight وی را چندین بار فقط به خاطر وضعیتش بن کرده و به طور موثر یک نرم افزار تقلب third-party را که روش معمول تقلب است، شناسایی نکرده است. این بخشی از مدل و روند کار FairFight است. اما همانطور که kl-Spazmo می‌گوید، دیگر بازیکنان مانند Minidoracat هم قربانی این سیستم ضد تقلب شده‌اند.

Kl-Spazmo می‌گوید از لحظه بن شدنش ویدیو گیم‌پلی و ویدیو غیرمستقیم از طریق وب کم دارد. پس از کمی بحث و جدل با DICE، وی پس از بررسی بیشتر پرونده‌اش از حالت بن خارج شد. با این حال ویدیوهای منتشر شده توسط وی به حالت شخصی در آمدند. او قول داده است که ویدیوهای بیشتری با کیفیت بهتر روی کانال یوتیوبش آپلود کند.

از آن پس، بازیکنان دیگری هم تجربیات خود را در رابطه با بن شدن اشتباه به اشتراک گذاشته‌اند. Minidoracat، بازیکنی که بالا به آن اشاره شد نیز در حال آپلود ویدیوهایی مشابه با مورد Kl-Spazmo است.

در بسیاری از موارد گزارش شده، بازیکن مربوط سابقه بازی کردن عناوین مجموعه بتلفیلد به صورت رقابتی را داشته است و در مورد Minidoracat هم بایستی خاطرنشان کرد وی در میان بازیکنان برتر جدول رده بندی بازی بتلفیلد 1 بوده است. خوشبختانه سیستم امنیتی جدید منجر به کاهش اشتباهات مشابه در آینده خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده