نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

نینتندو در کنسول NES Mini یک پیام مخفی برای هکران گذاشته است

نینتندو هک شدن کنسول NES Mini را پیش بینی کرده، به همین علت پیام مخفی برای هکران داخل کنسول قرار داده است.

روز گذشته بود که با خبر شدیم هکران موفق به گسترش تعداد بازی‌های کنسول NES Mini به بیش از 30 عدد پیش فرض شده‌اند اما نکته جالب اینکه به نظر می‌رسد شرکت نینتندو کرک شدن سیستم امنیتی این میکروکنسول را پیش بینی کرده؛ چرا که یک پیام مخفی در کدهای سیستم کنسول پیدا شده است. 

این پیام توسط یک برنامه نویس ناشناس با نام مستعار "The Hanafuda Captain" نوشته شده است. نامی که اشاره‌ای به کارت بازی Hanafuda در ژاپن است که شرکت نینتندو پیش از ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی به فروش آن‌ها مشغول بود.

پیام مذکور به شرح زیر است:

hanafuda captain صحبت می‌کنه. آغاز شبیه سازی در ۳...۲...۱. تلاش‌ها، اشک‌ها و ساعات بی‌شماری برای این جواهر صرف شده است. پس خواهشا این مکان را مرتب نگه دارید و همه چیز را به هم نریزید! به سلامت، the hanafuda captain.

پیامی که خواندید توسط یکی از کاربران توییتر به نام "bakueikozo" در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

 تا به این لحظه هکران موفق شده‌اند فایل‌های دیجیتالی بازی‌های NES خود را در کنسول NES Mini بارگذاری کنند. این کار از طریق ورود به برنامه کنسول و آپلود/دانلود اطلاعات جدید به یک رایانه از طریق USB انجام شده است. این کنسول در واقع مجهز به هاردی با ظرفیت 60 اسلات بازی است. این مقدار دو برابر تعداد بازی است که کنسول NES Mini با آنها منتشر شد.

البته روش کرک کردن این کنسول بازی ساده نیست و ریسک خرابی NES Mini در پروسه انجام این کار وجود دارد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده