نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

خلاصه داستان بازی Guardians of Galaxy: The Telltale Series

در جدید‌ترین اخبار بازی وب‌سایت گیم‌استاپ، چکیده‌ای از داستان رسمی بازی Guardians of Galaxy: The Telltale Series را فاش کرد.

استودیو مارول در این چند سال اخیر به کمک برخی از تولیدات مشترکش با کمپانی دیزنی، عملا توانسته گیشه سینماهای جهان را به سلطه خود درآورد. به طوری که هر فیلم جدیدی که از این استودیو اکران می‌شود، نه تنها محبوبیت عظیمی نزد هواداران کسب می‌کند، بلکه تمجید و ستایش منتقدین را نیز به همراه دارد. از همین رو، مارول همچنان به توسعه و گسترش جهان سینمایی خود به روش‌هایی که در گذشته کسی حتی تصورش را هم نمی‌کرد، ادامه می‌دهد. این توسعه شامل ساخت سریال‌های تلویزیونی گوناگون و متعددی در شبکه‌های ای‌بی‌سی و نتفلیکس نیز می‌شود. با این وجود، اگر یک حوزه از سرگرمی‌های محبوب این دوران مانده باشد که مارول هنوز تلاشی جدی برای کسب درآمد از آن به خارج نداده، مطمئنا صنعت بازی‌سازی است.

خوشبختانه این روند با عرضه بازی در دست ساخت Guardians of the Galaxy: The Telltale Series در حال تغییر است. همانند دیگر بازی‌های استودیو تل‌تیل گیمز، این بازی نیز فرصتی گرانبها در اختیار طرفداران سری نگهبانان کهکشان قرار می‌دهد تا به روشی که تا به حال تجربه نکرده بودند، به بازی با شخصیت‌های این مجموعه بپردازند. و سرنوشت شخصیت‌های این سری را در داستانی مستقل و اوریجینال که به طور ویژه برای این بازی طراحی شده، دنبال کنند.

وب‌سایت خرده‌فروشی گیم‌استاپ، در بروزرسانی جدید و جالبی در بخش اطلاعات این بازی، چکیده‌ای از داستان رسمی این بازی را فاش کرد که جزئیات جدیدی را از خط داستانی جذاب این مجموعه بیان می‌کند. این جزئیات شامل معرفی شخصیت منفی اصلی داستان و شی‌ای با قدرت غیرقابل وصف (خط داستانی مک‌گافین را بخوانید) می‌شود که زندگی کل گروه را به آشفتگی عظیمی می‌کشاند. در ادامه می‌توانید توضیحات این وب‌سایت از این بازی را بخوانید:

بازی Guardians of Galaxy: The Telltale Series ساخته مشترک استودیوهای مارول و تل‌تیل گیمز، داستانی کاملا جدید از ناخوشایندترین قهرمانان کهکشان را روایت می‌کند، دسته‌ای اوباش و قانون‌شکن به نام‌های استارلرد، گامورا، درکس، راکت و گروت. در هنگامه جنگی حماسی، این قهرمانان شی‌ای پیدا می‌کنند که قدرتی غیرقابل تصور دارد. هر کدام از قهرمانان، در حالی که به مبارزه با دشمنی بی‌رحم (که آخرین از نوع خود است) و تمام کسانی که برای ربودن این شی گرانبها از آنان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، می‌پردازند، دلیل خاص خود را برای در اختیار گرفتن این شی باستانی دارند. در نتیجه در سفری از سیاره زمین تا سیاره Milano و Knowhere و حتی ماورای آن، به همراه مجموعه‌ای از موسیقی‌های فوق‌العاده، این بازی پنج قسمتی، شما را که اکنون به کفش‌های موشکی استارلرد مجهز شده‌اید، به ماجرایی جذاب و گیرا از مجموعه نگهبانان کهکشان وارد می‌کند و داستانی پرکشش را به سبک منحصربفرد استودیو موفق تل‌تیل گیمز برای‌تان روایت می‌کند که در آن تصمیمات و رفتار شما در تعیین مسیر داستانی که شما تجربه می‌کنید، نقش بسزایی دارد.

این خلاصه داستانِ نسبتا کوتاه، اطلاعات به مراتب بیشتری را نسبت به قبل، درباره داستان و ماجراهای جدیدی که این مجموعه برای عرضه در آینده در چنته خواهد داشت، ارائه می‌دهد. به خصوص آنکه تمام آنچه که در گذشته از بازی اعلام شده بود، تنها به وجود آن اشاره داشت. اما حالا، طبق اطلاعات وب‌سایت گیم‌استاپ، به نظر می‌رسد که بازی Guardians of Galaxy: The Telltale Series داستان گروهی از قهرمانان اوباش را دنبال می‌کند که نه تنها به مبارزه با دشمنی قدرتمند و بی‌رحم که برای تصاحب شی‌ای باستانی و عجیب با آن‌ها می‌جنگد، می‌پردازند، بلکه مابین خودشان نیز نزاعی بر سر آن در جریان است.

اگر چه هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر اینکه آنتاگونیست داستان کیست یا از چه نژادی است، منتشر نشده، اما منطقی به نظر می‌رسد اگر بگوییم، که این بازی جدید، ممکن است به کنکاش بیشتری در پیشینه‌ای که در پسِ وجهِ کیهانی دنیای سینمایی مارول نهفته است، بپردازد. پیشینه‌ای که البته تا بدین لحظه مقداری از آن به طور خلاصه در فیلم‌های سینمایی و نمایش‌های تلویزیونی به آن اشاره شده است.

تا به این لحظه، جزئیاتی از زمان عرضه این بازی جدید، در برنامه زمانی استودیو مارول منتشر نشده، و یا اینکه هنوز مشخص نشده برنامه رسمی استودیو برای کاراکترهای قابل بازی در این مجموعه چه خواهد بود؟ آیا کاراکتر Baby Groot هم عضوی از این مجموعه خواهد بود؟ یا که آیا این شخصیت به صورت Groot بالغ در بازی حضور خواهد داشت؟

به احتمال زیاد، داستان بازی در مقطع زمانی کوچکی بین اتفاقات نسخه اول و دوم فیلم سینمایی Guardians of Galaxy روی می‌دهد، که این یعنی احتمال حضور Baby Groot نیز وجود دارد. از آنجایی که اخیرا شایعه شده که این بازی قبل از فیلم نگهبانان کهکشان بخش دو (Guardians of Galaxy Vol. 2) عرضه خواهد شد، مارول می‌خواهد از اسپویل‌های احتمالی بیشتر برای دنباله این مجموعه، تا آنجا که می‌تواند جلوگیری کند.

اگر چه تمام موارد فوق، تنها گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی است که پیرامون این بازی وجود دارد، اما پس از تماشای عملکرد استودیو تل‌تیل گیمز در این چند سال گذشته، و مشاهده محتواهای ارزشمند و روایت محورِ موفقی که این استودیو منتشر کرده است، هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از فکر کردن درباره کارهایی این استودیو ممکن است در  آینده قادر به انجامش باشد، نیست. به خصوص حالا که آن‌ها برای اولین بار ریسک ورود به اسرارآمیزترین بخش‌های دنیای سینمایی مارول را نیز پذیرفته‌اند.

نظر شما درباره بازی جدید استودیو تل‌تیل گیمز چیست؟ آیا Guardians of Galaxy: The Telltale Series می‌تواند به اندازه بازی Walking Dead این استودیو موفق باشد؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده