نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۳

تاریخ انتشار بازی ایرانی Memoranda اعلام شد

به‌گفته‌ی سازنده‌ی مموراندا (Memoranda)، این بازی ایرانی تا کمتر از سه هفته‌ی دیگر به بازار راه پیدا می‌کند.

اینکه در میان انبوه اخبار بازی با خبری درباره‌ی ساخته‌های وطنی روبه‌رو شویم، شیرینی خاصی دارد. این‌بار باخبر شده‌ایم که استودیو بیت بایترز (Bit Byterz)، سازنده‌ی بازی مموراندا، تاریخ انتشار آن را اعلام کرده است. به‌گفته‌ی این استودیو، بازی در ۲۵ ژانویه (۶ بهمن‌ماه) روانه‌ی بازار می‌شود. توسعه‌دهنده‌ی مموراندا همچنین به این مورد اشاره کرده که علاوه بر استیم، با فروشگاه GOG هم به توافق رسیده است. در نتیجه‌ی این توافق، بازی از طریق این مجموعه هم به فروش خواهد رسید و در این میان، نسخه‌ی GOG بدون هرگونه قفل DRM عرضه خواهد شد. در حال حاضر، حامیان مالی این بازی قاعدتاً باید کدهای استیم آن را دریافت کرده باشند یا آنکه کدها طی همین روزها به دست‌شان برسد.

مموراندا، که در سبک ماجراجویی-اشاره و کلیک قرار می‌گیرد، حدوداً برای چهار سال در دست توسعه قرار داشته است. خالقین این بازی در ساخته‌ی‌شان از ادبیات سوررئال الهام گرفته‌اند و در میان آن‌ها به داستان‌های هاروکی موراکامی، نویسنده‌ی معاصر ژاپنی، نگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

بازی مموراندا برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی دموی آن را از صفحه‌ی کیک‌استارتر بازی دانلود کنید؛ البته دموی مموراندا تنها برای مک و ویندوز قابل دریافت است.


منبع Kickstarter
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده