نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: بتمن در مقابل کریتوس - مرحله نیمه نهایی (برنده: کریتوس)

در اولین نبرد مرحله نیمه نهایی نبرد کاراکترهای زومجی، شوالیه شنل‌پوش در برابر کریتوس قرار گرفته است.

نبرد کاراکترهای زومجی در حال سپری کردن آخرین روزهای خود است و این مسابقات جذاب، به مرحله نیمه‌نهایی رسیده است. در اولین جدال مرحله نیمه‌نهایی، دو شخصیت فوق‌العاده محبوب در برابر هم قرار گرفته‌اند. در یک سوی میدان، شوالیه شنل‌پوش شهر گاتام یعنی بتمن قرار گرفته است و در سوی دیگر،‌ قهرمان محبوب مجموعه خدای جنگ یعنی کریتوس. کدام‌یک از این دو شخصیت می‌توانند به فینال برسند؟ Kratos یا Batman؟

Batman

بروس وین یا بتمن در نبرد کاراکترهای زومجی، پس از نبرد سختی که در مرحله اول در برابر نیتن دریک داشت،‌ توانست مرحله یک چهارم پایانی را به راحتی برگزار کند. بتمن توانست با به دست آوردن ۳۳۷۹ رای و کسب ۶۰.۱۷ درصد آرا، به راحتی لوله‌کش معروف دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی ماریو را پشت سر بگذارد و به مرحله نیمه‌نهایی برسد. در مرحله نیمه‌نهایی اما شوالیه شنل‌پوش در مقابل یک حریف فوق‌العاده سرسخت قرار گرفته است. بتمن برای رسیدن به فینال مسابقات، باید کریتوس محبوب و معروف را پشت سر بگذارد. آیا این ابرقهرمان محبوب می‌تواند از پس کریتوس بر بیاید؟

شوالیه شنل‌پوش، شوالیه سیاه، مرد خفاشی، بروس وین یا همان بتمن! شاید بتوان این ابر قهرمان دنیای دی‌سی را در کنار سوپرمن در زمره شناخته‌ شده‌ترین ابرقهرمان‌های دنیا قرار داد. شخصیتی که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ توسط باب کین و بیل فینگر ساخته شده و در شماره ۲۷ کمیک‌های کارآگاه دیده شد. شمایل بتمن در این ۷۷ سال، دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. تعدادی از منتقدین این شخصیت می‌گویند که او به هیچ عنوان در دسته ابرقهرمانان قرار نمی‌گیرد زیرا هیچ قدرت ماورا الطبیعه‌ای ندارد اما طرفداران وی می‌گویند که هوش سرشار او، قدرت ماورا الطبیعه او به حساب می‌آید.

جذابیت این شخصیت باعث شده که بتمن نه تنها در کمیک‌ها و سینما و تلویزیون بارها و بارها و بارها به طرق مختلف به شمایل کشیده شود، بلکه در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز از ۳۰ سال گذشته شاهد حضور شوالیه شنل‌پوش در بازی‌های بسیار زیادی بودیم که در بین آنها آثاری دیده می‌شوند که در زمره بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ جای می‌گیرند. اولین بار در سال ۱۹۸۶ یعنی ۳۰ سال پیش شخصیت بتمن برروی کنسول ZX Spectrum ظاهر شد و آخرین بازی نیز با حضور بتمن، Batman: Return to Arkham نام داشت. بتمن در طول تاریخ در تعدادی بازی ویدیویی نیز به صورت شخصیت غیر قابل بازی هم وجود داشت که می‌توانیم از جالب‌ترین آنها به حضورش به عنوان یک باس در مرحله‌ای از بازی The Revenge of Shinobi محصول سال ۱۹۸۹۹ اشاره کنیم.

Marcus Fenix

کمتر کسی است که مرد عصبی مجموعه God of War یعنی کریتوس را نشناسد. این شخصیت همه فن حریف، قدم اول را در نبرد کاراکترهای زومجی محکم برداشت و مستر چیف را حذف کرد. پس از آن نیز گرالت به دست او حذف شد و در مرحله یک چهارم نهایی، یکی از نزدیک‌ترین مسابقات بین کریتوس و اتزیو برگزار شد که در نهایت کریتوس توانست در یک نبرد نفس‌گیر با اختلاف کمی اتزیو را شکست بدهد. کریتوس توانست با به دست آوردن ۶۰۹۸ رای و کسب ۵۱.۲۵ درصد آرا، به مرحله نیمه‌نهایی برسد. آیا کریتوس باز هم می‌تواند رقیب خود را شکست دهد و به فینال برسد؟

هر گاه که نام کریتوس به گوش‌مان می‌خورد تنها یک چیز جلوی چشمان ما ظاهر می‌شود؛ انتقام! زمانی که کریتوس پا به دنیای بازی‌ها گذاشت، از همان ابتدا ستون‌های صنعت گیم را لرزاند و به همه گفت که من یک کاراکتر دیوانه‌وار هستم. او در همان اولین قسمتی که از سری God of War عرضه شد توانست با قدرت بالای خود، با آن نعره‌ها و تن صدای دیوانه کننده‌اش و آن خونی که جلوی چشمانش را گرفته بود به دل تک تک گیمرها بنشیند.

کریتوس فرزند زئوس خدای الیمپوس و خدای رعد و یک مادر فانی به نام  کالیستو است. ابتدا قرار بود کریتوس در همان دوران کودکی اعدام شود اما خدایان از این کار صرف نظر کردند و او را همانند یک جنگجوی اسپارتان آموزش دادند. او هر روز بزرگ‌تر شد و در نهایت به یکی از جنگجویان بسیار مهم ارتش اسپارتان‌ها مشهور شد. کریتوس با دختری به نام لیساندرا ازدواج کرد و صاحب دختری به نام کالیوپ شد. اما پس از پاپوش‌هایی که برای کریتوس ساخته شده بود، او بدون هیچ آگاهی دختر و همسرش را به قتل رساند و از آن جا بود که کریتوس، مرد همیشه خشمگین دنیای بازی‌ها متولد شد.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده