تغییر موتور بازیسازی Star Citizen پس از گذشت چهار سال از توسعه بازی
Star Citizen یک بازی با حال و هوای فضایی است که استودیو کلاد امپریوم گیمز، سازنده آن، ایدههای بلند پروازانهای برای بازی دارد. ساخت این بازی از چهار سال پیش و با استفاده از موتور بازیسازی کرایانجین آغاز شد و حال سازنده بازی اعلام کرده که موتور استفاده شده در ساخت بازی را تغییر داده و توسعه این بازی را از این پس با موتور Lumberyard آمازون ادامه خواهد داد.
کلاد امپریوم در این مورد گفت:
ما یک سال است که با کمپانی آمازون همکاری میکنیم؛ چرا که قصد داشتیم یک شریک عالی فعال در زمینه فناوری داشته باشیم که بتواند به ما در توسعه Star Citizen و بخش تکنفره آن (Squadron 42) کمک کرده و از برنامههای بلند مدت ما برای این اثر نیز حمایت کند. Lumberyard یک موتور کاملا ایدهآل برای بازیهای آنلاین است که با پشتیبانی از فناوریهای ابری (Cloud) و همچنین قابلیتهای اشتراک گذاری محتوا در توییچ به ما اجازه میدهد تا به راحتی با گیمرها در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنیم. در کل انتقال ساختههایمان به Lumberyard بسیار راحت و بدون دردسر بود و نسخه آلفا 2.6 بازی استار سیتیزن که به زودی عرضه خواهد شد، با استفاده از این موتور توسعه پیدا کرده است.
همچنین دن وینترز، مدیر تجاری آمازون، هم در مورد همکاری با کلاد امپریوم گیمز گفت:
Star Citizen پروژهای به ایدههای فوقالعاده است که تنها با استفاده از یک موتور بازیسازی قوی که از فناوریهای ابری پشتیبانی میکند میتوان آن را ساخت.
این خبر دقیقا چند روز پیش از اینکه کمپانی کرایتک، توسعهدهنده کرایانجین، از تعطیل شدن پنج استودیو خود خبر داد منتشر شده است و همین امر باعث میشود تا تصور کنیم که این امر بر روی تصمیم کلاد امپریوم تاثیر داشته است. ولی این استودیو چنین موضوعی را با انتشار متنی رد کرده است:
تصمیم ما هیچ ارتباطی با تعطیلی استودیوهای کرایتک ندارد؛ چرا که ما کاملا مستقل از آنها فعالیت میکنیم.
بازی استار سیتیزن اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و توانست در کمپین کیکاستارتر خود ۱۳۹ میلیون دلار بودجه کسب کند که همین امر آن را به موفقترین پروژه کیک استارتر تا به امروز تبدیل کرده است. تجربه تک نفره این بازی که Squadron 42 نام دارد و قرار بود امسال عرضه شود، چندی پیش تاخیر خورد. تجربه اول شخص این بازی هم که Star Marine نام دارد، هماکنون در فاز بتا است.