نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: الیزابت در مقابل ماریو - مرحله یک هشتم پایانی (برنده: ماریو)

امروز در مرحله یک شانزدهم پایانی رقابت‌های نبرد کاراکترها، دو شخصیت بسیار محبوب رو به روی هم قرار می‌گیرند: ماریو، لوله‌کش معروف در برابر الیزابت، دختر دوست داشتنی.

مرحله دوم از رقابت‌های بین کاراکترهای زومجی این بار ماریو را رو به روی الیزابت قرار داده است تا برنده آن‌ها به دست شما انتخاب شود. کدام یک می‌توانند برنده این مسابقه شوند؟

فرم شرکت در قرعه‌کشی

elizabeth

الیزابت در اولین مرحله از مسابقات نبرد کاراکترها توانست با اختلاف زیادی رقیب قدرتمند خود یعنی بایونتا را شکست دهد. در این مسابقه که تعداد ۲۶۳۶ نفر به انتخاب کاراکترهای خود پرداختند، الیزابت توانست با ۱۸۴۰ عدد رای در برابر ۷۹۶ رای بایونتا به پیروزی برسد. اما آیا او قادر است در برابر ماریو ایستادگی کند؟

اگر بسته‌های الحاقی بازی Bioshock Infinite را کنار بگذاریم، الیزابت یکی از معدود کاراکترهای غیرقابل بازی در لیست مسابقات کاراکترهای ما است. اما او به قدری دوست‌داشتنی و تاثیرگذار بود که عدم حضور او در این لیست شاید یک اشتباه محسوب می‌شد، چرا که الیزابت یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت بازی Bioshock Infinite بود و توانست به خط داستانی و روایت این بازی رنگ و بویی زیباتر و به یادماندنی تر بدهد.

دیالوگ‌های جذاب الیزابت، رفتارهایی که نسبت به شرایط مختلف از خود بروز می‌داد یا حتی طراحی او به راحتی باعث می‌شد تا تبدیل به یکی دوست داشتنی‌ترین کاراکترهای مونث دنیای گیم شود. البته او تنها یک دختر دوست داشتنی نبود. الیزابت دارای قدرتی بود که اجازه می‌داد چنیدن و چند سناریو محتمل در آینده و زمان را مشاهده کند و حتی به دستکاری آن‌ها بپردازد. البته در طول بازی بخش اعظمی از قدرت الیزابت همانند یک راز باقی می‌ماند، اما همین مسئله نیز باعث شده تا بازی جذاب‌تر هم به نظر برسد.

Mario

ماریو در نبرد خود در برابر کلود استرایف جوان توانست به همه ثابت کند که برای پیروزی به این مسابقه آمده است. ۳۰۹۷ نفر در این مسابقه به انتخاب کاراکتر محبوب خود پرداختند و ماریو توانست با اختلاف بسیار زیادی کلود استرایف را از مسابقه حذف کند. کلود استرایف با ۶۲۹ رای در برابر ۲۴۶۸ عدد رای ماریو از میادین مسابقه خداحافظی کرد! اما آیا ماریو قادر است از پس الیزابت محبوب بربیاید؟

شاید ماریو برای خیلی از ما اولین قهرمان دنیای بازی‌ها باشد. زمانی که هنوز خبری از بازی‌های عظیم نبود، زمانی که هنوز نمی‌داستیم گرافیک فنی و بصری چه معنایی دارد، جلوی تلویزیون می‌نشستیم، کنترل ماریو را به دست می‌گرفتیم و هدفمان چیزی جز نجات دادن پرنسس پیچ از دست کوپا، پادشاه دنیای قارچ‌ها نبود. ماریو که بسیاری از ما آن را با نام قارچ خور می‌شناختیم، برای خیلی‌ها یکی از اولین کاراکترهای محبوب دنیای بازی‌ها بود که توسط یکی از خالقین بزرگ صنعت گیم، شیگرو میاموتو خلق شد.

جالب است بدانید که ماریو تا به امروز در بیش از ۲۰۰ بازی مختلف حضور داشته و با این وجود هنوز که هنوزه یک کاراکتر تر و تازه به شمار می‌رود! شاید فکر کنید که ماریو فقط یک لوله‌کش بوده که کارش نجات دادن یک پرنسس است، اما سخت در اشتباه هستید! در بین بیش از ۲۰۰ اثری که او در آن‌ها حضور داشته، ماریو سری هم به شغل‌های نجاری، دکتر، باستان شناس، داور، ورزشکار و حتی مربیگری نیز زده است! حتی در دو شماره از سری بازی ‌های Donkey Kong، ماریو در نقش کاراکتر منفی ایفای نقش کرده است.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده