نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Infinite Warfare در هفته منتهی به کریسمس

بازی Call of Duty: Infinite Warfare توانست در هفته منتهی به کریسمس، صدرنشین جدول انگلستان شود.

وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارد، طبق معمول دوشنبه‌ها، جدول این هفته فروش انگلستان را منتشر کرد. در این هفته، نسخه جدید بازی ندای وظیفه توانست صدرنشین جدول فروش انگلستان در هفته منتهی به کریسمس شود و به هفتمین بازی از این مجموعه تبدیل شود که در کریسمس در این مکان قرار می‌گیرد. این مسئله باعث شد که فیفا 17 نتواند در این هفته صدرنشین شود و مکان دوم هفته گذشته خود را حفظ کند.

علاوه بر مکان‌های اول و دوم، مکان سوم جدول این هفته هم دستخوش تغییر نشد و بتلفیلد 1 توانست جایگاه سوم هفته گذشته خود را نگه دارد. یکی از بازی‌های جدید یوبیسافت یعنی قسمت دوم واچ‌داگز این هفته دو پله صعود کرد و از مکان ششم توانست به مکان چهارم دست پیدا کند. در مکان پنجم جدول این هفته، شاهد ورود دوباره بازی Grand Theft Auto V بودیم که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی توانست دوباره وارد ۱۰ بازی پرفروش جدول فروش انگلستان شود. حضور بازی GTA V، یک رکورد را نیز با حضور در جمع ۱۰ بازی پرفروش این هفته برای مجموعه Grand Theft Auto به دست آورد. از ۱۷۰ هفته‌ای که از انتشار بازی می‌گذرد، GTA V توانسته بیش از ۱۳۰ هفته در بین بازی‌های پرفروش انگلستان قرار بگیرد. 

بازی Final Fantasy XV، این هفته جای خود را با Watch Dogs 2 تعویض کرد و با دو پله سقوط به مکان ششم جدول فروش این هفته رسید. نسخه ریمستر بازی Skyrim هم این هفته موفق به صعودی دو پله‌ای شد و توانست از مکان نهم به مکان هفتم برسد. فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشان برای بازی Dishonored 2 در نظر گرفته بودند، باعث شد ساخته جدید بتسدا با صعودی ۹ پله‌ای به مکان هشتم جدول این هفته دست پیدا کند. باز هم فروش‌های ویژه پیش از کریسمس، باعث شد که دو بازی Steep و Mafia III بتوانند راه خود را به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان باز کنند و به ترتیب با ۹ و ۱۶ پله صعود، در مکان‌های نهم و دهم قرار بگیرند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty: Infinite Warfare
صدرنشینی در هفته منتهی به کریسمس

۲

۲
FIFA 17
-

۳

۳

Battlefield 1
-

۴

۶
Watch Dogs 2
-

۵

۱۱
Grand Theft Auto V
ورود دوباره به جدول - بیش از ۱۳۰ هفته در بین ۱۰ بازی پرفروش انگلستان

۶

۴
Final Fantasy XV
-

۷

۹
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
-

۸

۱۷
Dishonored 2
ورود دوباره به جدول به لطف فروش‌های ویژه

۹

۱۸
Steep
ورود دوباره به جدول به لطف فروش‌های ویژه

۱۰

۲۶
Mafia III
ورود دوباره به جدول به لطف فروش‌های ویژه


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده