برای تجربه بازی Dreams باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید
همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود، بتای بازی Dreams، بازی جدید استودیو مدیا مولکول (سازنده بازیهای محبوبی همچون LittleBigPlanet)، که برای پلیاستیشن 4 در دست ساخت است، امسال عرضه نخواهد شد.
شیبان ردی، مدیر این استودیو، در پستی که امروز بر روی وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفت، تایید کرد که تاریخ عرضه بتای این بازی به سال ۲۰۱۷ منتقل شده است. او همچنین به خاطر تاخیر در پاسخگویی استودیو، در ارتباط با این موضوع نیز از هواداران عذرخواهی کرد. او گفت:
کم کم داریم به انتهای سال ۲۰۱۶ نزدیک میشویم و بدین ترتیب زمان آن فرا رسیده که همه شما در جریان این موضوع قرار بگیرید که نسخه بتای بازی Dreams امسال منتشر نخواهد شد. به خاطر تاخیری که در اعلام این موضوع به وجود آمد، و همچنین به دلیل مایوس نمودن شما، با عدم حضور در مراسم ، بسیار متأسفیم. اما گاهی اوقات نیاز است که شما درها را قفل کنید، تلفنها را قطع کنید و برای مدتی هم که شده از رسانهها و مطبوعات دوری جویید تا بتوانید با دقت و تمرکز بیشتری به ساخت بازی ادامه دهید. و این دقیقا همان کاری است که ما در مدیا مولکول در حال انجامش هستیم.
ردی در ادامه اضافه کرد که «Dreams بازی بسیار بزرگی است»، از آن دست بازیهایی که برای تکمیل آن، نیاز به زمان بسیار بیشتری است، قبل از اینکه استودیو، حتی بتواند آن را در حالت بتا و به صورت گسترده در اختیار گیمرها قرار دهد. او گفت:
منظورم این است که ما خودمان همیشه میدانستیم که کمی دیوانهایم، اما این دفعه، شدت این دیوانگی حتی ما را نیز متعجب ساخت. ما به جای اینکه مشکلات را دور بزنیم، به بینش خودمان وفادار ماندیم. و آن بینش این است که ساخت بازی Dreams تنها به طراحی و یا مدلسازی ختم نمیشود بلکه خلق یک بازی خوب به داستانگویی، انیمیشن، موسیقی، صداگذاری و گیمپلی خوب نیاز دارد. همه این موارد باید با هم ادغام شوند تا یک بازی زیبا و بی کم و کاست برای پلیاستیشن عرضه شود.
ردی افزود:
ما اکنون در مسیر درستی قرار داریم، و باید بگویم واقعا سال موفقیتآمیز و ثمربخشی را پشت سر گذاشتیم. ما امسال کارهای بسیار بزرگی را به سرانجام رساندیم، از جمله اجرای ویرایش اولیه و مقدماتی بر روی تمام ویژگیهای اصلی بازی، آغاز انجام آزمونهای تضمین کیفیت بازی، و پیشرفت عالی در طراحی بخش داستانی و تکنفره بازی که در داخل بازی Dreams تعبیه شده است. نتایجی که ما از تستهای بازی دریافت میکنیم واقعا شگفتانگیز است، اما قبل از عرضه جهانی بازی، کمی ریزهکاری مانده است که باید انجام شود. ما اصلا دوست نداریم که شما در حین تجربه بازی، با انبوهی از مشکلات فنی و یا ویژگیهای ناقص روبهرو شوید. بنابراین قصد داریم که پیشرفتهایمان را در «سال جدید»، به شما عرضه کنیم.
اگر چه استودیو مدیا مولکول، اطلاعات بیشتری را درباره ویژگیهای اصلی بازی Dreams ارائه نکرد، اما شوهی یوشیدا، رئیس کل استودیوهای جهانی سونی، در مصاحبهای که قبلا انجام داده بود، بازی Dreams را به عنوان نمونهای از «نسل بعدی پلتفرم بازیها» معرفی کرد که «انعطافپذیری بیشتری» حتی نسبت به بازی قبلی این استودیو، یعنی LittleBigPlanet دارد.
نظر شما درباره گفتههای شیبان ردی چیست؟ آیا تاخیر به وجود آمده در تاریخ انتشار نسخه بتای این بازی، کمکی بهبود آن میکند؟ شما میتوانید نظرات خود را در بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید.