نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

اید سافت‌ور دلایل لغو بازی DOOM 4 را شرح داد

استودیو اید سافت‌ور اخیرا دلایلی لغو شدن بازی DOOM 4 را شرح داده است.

مقاله مرتبط

بازی DOOM که به‌نوعی یک ریبوت به حساب می‌آمد، امسال توسط اید سافت‌ور و بتسدا ساخته و منتشر شد و توانست امتیاز‌ها و بازخورد‌های خیلی خوبی نیز کسب کند. با این حال استودیو اید سافت‌ور در سال ۲۰۰۸ آغاز ساخت بازی DOOM 4 را به عنوان یک دنباله برای نسخه سوم اعلام کرد که این پروژه بعدا در سال ۲۰۱۱ لغو شد و سازندگان هم دلیلی برای لغو شدن بازی ارائه نکردند. حال در جریان مستندی که No Clip برای سری Doom تدارک دیده، سازندگان بازی از دلایل لغو شدن نسخه چهارم سخن گفته‌اند.

طبق اعلام سازندگان، اصلی‌ترین دلیل لغو بازی شباهت بیش از حد آن به شوتر‌های اول‌شخص دیگر بود که همین امر باعث شده بود بازی از ریشه‌هایش فاصله بگیرد. این شباهت به حدی است که مارتی استراتون، تهیه‌کننده بازی، DOOM 4 را در آن زمان Call of DOOM نام‌گذاری کرده بود! استراتون در این مورد گفت:

DOOM 4 بیش‌تر از اینکه یک دوم واقعی باشد، یک شوتر مثل بازی‌های دیگر بود. یک بازی با صحنه‌های سینمایی و داستان بیش از حد عمیق که شباهتی به ریشه‌های مجموعه نداشت. همچنین وقایع این نسخه بر روی زمین اتفاق می‌افتند و خبری از مریخ نبود. به‌علاوه کاراکتر‌های خیلی زیادی در بازی حضور داشتند که هیچ‌یک از این‌ها جایی در یک بازی DOOM ندارند.

بازی همچنین از حیث گیم‌پلی هم بسیار متفاوت از نسخه‌های قبلی بود و گیمر‌ها قرار بود وارد نبرد‌هایی شوند که در آن‌ها باید سنگر گرفته و زامبی‌ها را از بین ببرند! در کل بازی اصلا حس و حال یک DOOM را نداشت و هرکاری هم که کردیم نتوانستیم این حس و حال را در بازی خلق کنیم.

هوگو مارتین، از کارگردان‌های اید سافت‌ور، در تکمیل صحبت‌های همکار خود گفت:

DOOM 4 در مقایسه با نسخه‌های پیشین سری حال و هوایی جدی‌تر داشت. داستان بازی در مورد حمله موجودات جهنمی به زمین بود و همه‌چیز بیش از حد جدی به نظر می‌رسید. البته اگر دلیل انتخاب چنین فضایی را از من بپرسید، می‌گویم که اگر من هم جای تیم سازنده بازی بودم سراغ چنین ایده‌ای می‌رفتم. ولی به شرطی که اسم بازی DOOM نباشد!

البته هم استراتون و هم مارتین در جریان صحبت‌های خود اعلام کردند که DOOM 4 یک بازی بسیار با کیفیت بود و تنها دلیل لغو شدن آن، شبیه نبودن آن به نسخه‌های پیشین بود که باعث می‌شد حس و حالی را که طرفداران انتظار دارند به آن‌ها القا نکند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده