شیگرو میاموتو دلیل رایگان نبودن بازی Super Mario Run را شرح داد
در مصاحبه اخیر شیگرو میاموتو، کارگردان بازی Super Mario Run، وی اعلام کرده که نینتندو از همان ابتدا قصد نداشت این بازی را به صورت رایگان عرضه کند. سوپر ماریو ران در حالت اولیه رایگان است ولی اگر میخواهید از تمامی بخشها و قابلیتهای بازی استفاده کنید، میبایست ۱۰ دلار هزینه کنید. در این مصاحبه میاموتو از همکاری با اپل و ایده آنها در مورد کاربردی بودن بازیهای رایگان کلاسیک سخن گفته است. شیگرو میاموتو در این باره میگوید:
زمان واقعا برای هر دو طرف (نینتندو و اپل) عامل خوش شانسی بوده است. از سمت نینتندو ما میخواستیم تا وارد بازار گوشیهای موبایل شویم ولی هنوز تصمیم نگرفته بودیم که مجموعه ماریو را بر روی کدام اسمارت فونها عرضه کنیم. همانطور که در مورد بازی به بحث و گفت و گو میپرداختیم از خود پرسیدیم که بازی ماریو باید چه ویژگیهایی داشته باشد. از اینرو ما تجربه یک سری موارد را در اختیار داشتیم و میبایست با ایدههای پایه ترکیبشان میکردیم و اینجا بود که در مورد این بازی با کمپانی اپل وارد مذاکره شدیم.
ظاهرا بخشی از دلایل همکاری نینتندو با اپل، فنی بودهاند. زیرا میاموتو در این باره گفته است که برای عملکردی که ما مد نظرمان بود، نیاز به ضمانت تیم توسعهای داشتیم که بتواند انتظارات ما را برآورده کند. وی در این باره میگوید:
چون که همیشه نینتندو در حال انجام کارهای خاص است، در بازار موبایل نیز قصد داشتیم تا کار متفاوتی را انجام دهیم. ما واقعا نمیخواستیم یک بازی رایگان را ارائه دهیم ولی برای اینکه مطمئن شویم شانس این را داشتیم تا کاری که میخواهیم انجام دهیم (اشاره به رایگان بودن بخشی از بازی سوپر ماریو ران و پرداخت ۱۰ دلار برای تجربه کامل این بازی)، میبایست با کسانی مشورت میکردیم که خودشان بازار خرید و فروش مختص به خود را دارا هستند.
کمپانی اپل در ابتدا یک مدل رایگان از سوپر ماریو ران را پیشنهاد کرد ولی پس از صحبتهای بیشتر، آنها راه متفاوتتری را در پیش گرفتند. میاموتو در این باره میگوید:
بهطور طبیعی مسئولین اپ استور در ابتدا به ما این پیشنهاد را دادند که رویکرد رایگان بودن بازی خوب خواهد بود ولی من همیشه این ذهنیت را داشتم که فلسفههای کاری نینتندو و اپل شبیه به یکدیگر است. وقتی همکاری با یکدیگر را شروع کردیم، فهمیدم که آنها نیز دوست دارند تا راههای جدید و متفاوتتری را تجربه کنند.
جدای از این مصاحبه، شیگرو میاموتو در یکی از مصاحبههای قبلی خود نیز اعلام کرده بود که ایده سوپر ماریو ران، از قدیم در نینتندو وجود داشته است. اینکه بتوانید با یک دست به بازی کردن پرداخته و براحتی عمل پریدن را انجام دهید واقعا تجربه جدید و خوبی را به ارمغان میآورد و این کار به خوبی در گوشیهای موبایل آیفون قابل انجام است.