نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

الکترونیک آرتز: می‌خواهیم Titanfall 2 را سال های سال بفروشیم

گویا الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، ناشر Titanfall 2، برنامه‌های طولانی‌مدتی برای فروش این بازی دارد.

طی رویداد امسال Credit Suisse در شهر فینیکس آریزونا، پیتر مور، مدیر ارشد عملیات الکترونیک آرتز، درباره‌ی وضعیت تایتانفال 2 و بتلفیلد 1 در بازار، صحبت کرد.

مور نخست به ستایش کردن تایتانفال 2 پرداخت و عنوان کرد که الکترونیک آرتز در جایگاه ناشر بازی می‌خواهد آن را برای «سال‌های سال» به فروش برساند. او گفت:

ما یک بازی مانند Titanfall 2 داریم که نمره‌ی ۸۹ را از آن خود کرده؛ یک بازی باشکوه و شدیداً باکیفیت، همراه با جریانی پیوسته از محتویات رایگان که طی دوازده ماه آینده [برای آن] عرضه می‌شود. این فرصت بسیار بزرگی را برای ما فراهم می‌کند تا همچنان از جمع مخاطبان [بازی] بهره بگیریم.

یکی از کارهایی که ما فوق‌العاده انجام‌اش می‌دهیم این است که یک بازی عالی مانند این را زیر پر و بال بگیریم و طی سال‌های پیش‌رو از نهایت ظرفیت آن استفاده کنیم. ما Titanfall 2 را در سطح دنیا برای سال‌های سال به فروش خواهیم رساند.

وی سپس خاطرنشان کرد که Battlefield 1 هم در چنین جایگاهی قرار دارد و شرایطی که برای پشتیبانی کردن از این دو بازی در درازمدت وجود دارد تقریباً از زمان پیوستن او به الکترونیک آرتز بی‌سابقه بوده است. مور در این‌باره گفت:

در آن‌سو Battlefield 1 قدم در راهی گذاشته که بی‌شک سرآغاز بسیار بسیار خوبی برای آن به شمار می‌آید. با این حساب، فکر می‌کنم که ما بین خودمان آنچنان رقابتی نداریم؛ بلکه رقابت [اصلی] میان ما و زمان است. با در نظر گرفتن سال مالی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ [می‌توانیم بگوییم که] توانایی ما در پی گرفتن فروش این دو بازی، دو تیراندازی اول-شخص قدرتمند، تقریباً از زمان حضور پیدا کردن من در الکترونیک آرتز بی‌سابقه بوده است. در دست داشتن کامل حقوق معنوی بتلفیلد 1 و [همکاری داشتن با] ریسپاون، استودیویی مطرح در سطح جهانی، ما را شدیداً متعهد می‌کند تا محتویات [جدیدی برای مخاطبان این دو بازی] عرضه کنیم؛ کاری که دائماً به تجربه‌ی [بازیکنان] جلوه‌ی تازه‌ای می‌بخشد و فکر می‌کنم فرصت عظیمی برای انجام دادن آن فراهم است.

من نگران نرخ Sell-through (نسبت تعداد کالای فروخته شده به تعداد کالای ارسالی) طی یک هفته نیستم؛ بلکه جنبه‌ی بلندمدت را در نظر می‌گیرم که شامل چندین سال مالی می‌شود. من درباره‌ی این فکر می‌کنم که تغییرات سهم از بازار چه نتایجی برای ما خواهد داشت و توانایی‌مان در جهت جذب و نگهداری مشتریان را در نظر می‌گیرم؛ موردی که [به‌ویژه در رابطه با] بتلفیلد در آن عملکردی درخشان داشته‌ایم. صادقانه [بگویم]؛ ما از Battlefield 4 به‌عنوان راهی عالی برای جذب کردن مردم استفاده کردیم و سپس آن‌ها را به‌سوی نسخه‌ی بعدی راهنمایی کردیم.

پیتر مور سپس تأکید کرد که با وجود عرضه شدن تایتانفال 2 در یک بازه‌ی زمانی شلوغ، استودیو ریسپاون «بازی باشکوهی» ساخته است و خاطرنشان کرد که «کیفیت همیشه خودش را نشان می‌دهد». او گفت:

به‌نظرم در مورد Titanfall 2 هم همین‌طور است. کاری که وینس زامپلا و تیم‌اش به سرانجام رسانده‌اند خلق کردن یک بازی باشکوه است که یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال به شمار می‌آید. بازی در بازه‌ی پرازدحامی از راه رسید؛ اما کیفیت همیشه خودش را نشان می‌دهد. به‌لطف [ریسپاون] و به‌نمایندگی‌شان، ما به پی‌گیری فروش این بازی برای چندین سال آینده ادامه می‌دهیم و به‌نظرم در توانایی ما برای این کار شکی وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ تایتانفال 2 و بتلفیلد 1 در آینده چه وضعیتی در بازار خواهند داشت؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده