جاذبه های نینتندو به پارک های یونیورسال اضافه خواهند شد
در ماه می سال گذشته میلادی کمپانی نینتندو اعلام کرد که با همکاری بخش پارکها و اقامتگاههای تفریحی یونیورسال قصد دارد محیطهای گسترده با محوریت بازیهای خود را به پارکهایی تفریحی اوساکا، اورلاندو و هالیوود اضافه کند. حال اطلاعات بیشتری از این همکاری منتشر شده است. در بیانیه رسمی این چنین آمده است:
تصور کنید که قدم در راه یک ماجراجویی با جاذبههای بزرگی از آثار نینتندو گذاشتهاید. گیاههای پیرانا، بلوکهای علامتسوال، پاور آپها و بسیاری جاذبههای دیگر که دورتادور شما را فراگرفتهاند. ماریو و تمامی دوستانش نیز در این دنیای جدید حاضر خواهند بود.
در ادامه این بیانیه آمده است که محیطهای مذکور با «المانهای هیجانانگیز و نمادین نینتندو، گیمپلی، قهرمانان و شخصیتهای منفی» پر شده و طراحان دنیاها و شخصیتهای افسانهای نینتندو «با سازندگان پارکهای یونیورسال همکاری خواهند کرد». هریک از سه پارک اوساکا، اورلاندو و هالیوود بزودی اطلاعات بیشتری از مناطق مرتبط با نینتندو را اعلام خواهند کرد، با اینحال کلیت آنها به شرح زیر است:
- مناطق مرتبط با نینتندو به پارکهای یونیورسال استودیوز ژاپن، اقامتگاه تفریحی یونیورسال در اورلاندو و یونیورسال استودیوز هالیوود اضافه خواهند شد.
- مناطق مرتبط با نینتندو گسترده، همهجانبه و تعاملی خواهند بود. تمامی المانهای این مناطق براساس آثار نینتندو و منطبق با واقعیت بوده و جاذبهها، مغازهها و رستورانهای متعددی در آنها قرار داده میشود.
- افراد حاضر در این مناطق احساس میکنند که درون بازیهای محبوب خود، این بار در ابعاد واقعی هستند.
- برای تمامی افراد، صرف نظر از سن و سال یا میزان تجربهشان در بازیهای ویدیویی، موارد هیجانانگیز وجود دارد.
- برنامهریزی و مراحل طراحی این مناطق هماکنون در حال انجام است و در طی سالهای پیشرو به صورت جداگانه افتتاح میشوند.
برطبق گزارشی که در ماه مارس سال جاری منتشر شد، مبلغ ۴۰ میلیارد ین (۳۵۱ میلیون دلار) برای احداث مناطق مرتبط با بازیهای نینتندو در پارک یونیورسال استودیوز ژاپن اختصاص داده شده است. انتظار میرود که جاذبههای مذکور از نظر ابعاد و اندازه در حد و اندازههای منطقه Wizarding World of Harry Potter باشند. همکاری با کمپانی یونیورسال، بخشی از تلاش کمپانی نینتندو در جهت گسترش شناخت عمومی نسبت به شخصیتها و سری بازیهای این کمپانی است. تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل نینتندو پیش از این اعلام کرده بود که این همکاری بخش کلیدی برنامه نینتندو در جهت آشنا کردن مخاطبین با محصولات خود است، زیرا تعداد افراد جوانی که از طریق بازیها با آثار نینتندو آشنا میشوند، رو به کاهش است. در عوض این افراد بهواسطه محصولاتی مانند مسواکهای ماریو به سمت مجموعه بازیهای نینتندو گرایش پیدا میکنند.
رجی فیس ایم، رئیس نینتندو آمریکا، پیش از این گفته بود که طراحان پارکهای یونیورسال در طراحی جاذبههای مرتبط با نینتندو علاقهمندی مراجعهکنندگان نسبت به همراه داشتن گوشی موبایل را لحاظ کرده و ممکن است کاربردهای خاصی برای آنها تعریف شود. علاوه بر پارکهای تفریحی، کمپانی نینتندو عرضه جدیدترین کنسول خود یعنی نینتندو سوییچ را در دستور کار دارد که جزئیات بیشتری از آن شامل قیمت، مشخصات سختافزاری و بازیها در طی مراسمی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۳ دی) اعلام خواهد شد.