نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

دموی قابل بازی X-Plane 11 عرضه شد؛ نسخه کامل به‌زودی منتشر می‌شود

دموی X-Plane 11 منتشر شده و نسخه‌ی کامل این شبیه‌ساز پرواز هم تا پایان ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار می‌شود.

در سبک شبیه‌سازی خلبانی و پرواز عملاً یک رقیب جدی برای سری Microsoft Flight Simulator وجود دارد و آن‌هم چیزی نیست جز مجموعه‌ی X-Plane. اکنون سازنده‌ی این مجموعه، دموی قابل بازی نسخه‌ی 11 آن را منتشر کرده که این محتوا را می‌توان از سایت رسمی X-Plane برای ویندوز، مک و لینوکس به‌رایگان دانلود کرد. در این میان، تریلری هم برای X-Plane 11 منتشر شده که می‌توانید آن را در ادامه تماشا کنید.

|

یکی از تفاوت‌های X-Plane با سری‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator در این است که معمولاً شبیه‌سازها برای هواپیماهای‌شان از داده‌های آیرودینامیکی آماده استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که X-Plane نیروهای وارد بر هواپیما را با توجه به شکل آن و از پایه محاسبه می‌کند. در نتیجه، می‌توان گفت که دستکم در قالب تئوری، این مجموعه قادر است تا شبیه‌سازی دقیق‌تری را در اختیار کاربران‌اش قرار دهد؛ ضمن اینکه می‌توان در آن از هواپیماهایی که فرضاً خود کاربر طراحی‌شان کرده و اطلاعات آیرودینامیک برای آن‌ها وجود ندارد، هم استفاده کرد.

نسخه‌ی اصلی X-Plane 11، که هم‌اکنون در وضعیت بتا به سر می‌برد، قرار است تا پایان سال جاری میلادی با قیمت ۶۰ دلار عرضه شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده