// یکشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

دیجیتال فاوندری: Dishonored 2 از قدرت مضاعف پلی استیشن 4 پرو استفاده نمی کند

دیجیتال فاوندری، ویدیویی از بازی Dishonored 2 منتشر کرده که گرافیک این بازی را در رزولوشن 1080p برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو مقایسه کرده است.

مقاله و خبر مرتبط

بر‌طبق ویدیویی که دیجیتال فاوندری به منظور مقایسه گرافیک بازی Dishonored 2 بر روی پلتفرم‌های مختلف از جمله پلی‌استیشن 4 و نسخه قوی‌تر آن یعنی پلی‌استیشن 4 پرو منتشر کرده، قدرت مضاعف کنسول دوم عملا هیچ کاربردی در این بازی ندارد. 

استودیو آرکین (Arkane Studios)، در ساخت بازی Dishonored 2 بر‌خلاف نسخه اول که با استفاده از موتور آنریل انجین 3 (Unreal Engine 3) ساخته شده بود، از موتور Void (نسخه ویرایش‌شده‌ای از موتور id Tech متعلق به استودیو id Software) بهره برده است. این تغییر موتور باعث شده است که بازی بر روی کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی با مشکل افت فریم مواجه شود. استودیو سازنده به منظور رفع مشکلات نسخه رایانه‌های شخصی یک بروز‌رسانی ارائه داده است که به اعتقاد دیجیتال فاوندری تمامی مشکلات را بر‌طرف نکرده و همچنان برخی از آن‌ها به قوت خود باقی مانده‌اند:

با این وجود که سازنده بازی یک بروز‌رسانی با هدف رفع مشکل افت فریم منتشر کرده، اما همچنان مشکلاتی در عملکرد بازی وجود دارد. حتی در صورت بهره‌گیری از قدرت‌مندترین کارت‌های گرافیک، آن نرخ فریم بالایی که قاعدتا باید وجود داشته باشد، دریافت نمی‌شود.

بررسی‌های دیجیتال فاوندری نشان می‌دهند که اجرای بازی Dishonored 2 با استفاده از کارت گرافیک Titan X Pascal (طراحی شده برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K) به معنای دست‌یابی به نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه با تنظیمات Ultra و رزولوشن 1080p نیست. در نسخه‌های کنسولی، بازیکنان می‌توانند در اکثر بخش‌های بازی نرخ فریم هدف یعنی ۳۰ فریم بر ثانیه را دریافت کنند. اما در زمان ورود به محیط‌های شلوغ و پیچیده، عملکرد بازی و نرخ فریم افت محسوسی پیدا کرده و حتی تا ۲۰ فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. 

در بررسی‌های نسخه پلی‌استیشن 4 پرو، دیجیتال فاوندری گفته است که در صورت تجربه بازی بر روی نمایشگر‌هایی با رزولوشن 1080p، از لحاظ گرافیکی عملا هیچ تفاوتی نسبت به نسخه پلی‌استیشن 4 وجود نخواهد داشت. تنها راه استفاده از ویژگی Supersampling بر روی پلی‌استیشن 4 پرو، اتصال این کنسول به نمایشگر 4K و تنظیم رزولوشن بر روی 1080p است. دیوید بیرتون، از اعضای دیجیتال فاوندری در این‌باره می‌گوید:

ما تنها زمانی این عمل را انجام می‌دهیم که نتیجه دست‌یابی به نرخ فریم بالا‌تر یا بهبود جلوه‌های بصری حاصل شود. در رابطه با Dishonored 2 هیچ‌یک از این دو هدف تحقق پیدا نمی‌کند.

در پایان می‌توانید ویدیوی مقایسه گرافیک بازی Dishonored 2 بر روی پلتفرم‌های مختلف که توسط دیجیتال فاوندری تهیه شده است را تماشا کنید:

|   |


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده