نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

پلی استیشن VR، در آستانه پیشی گرفتن از آکیولس ریفت و HTC Vive در انگلستان

انتظار می‌رود که فروش پلی‌استیشن VR در انگلستان به‌زودی از هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و HTC Vive بیشتر شود.

آن‌طور که پیدا است از میان هدست‌های واقعیت مجازی عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶، پلی‌استیشن VR به انتخاب اول مردم انگلستان تبدیل خواهد شد؛ چرا که به نظر می‌رسد این محصول به‌زودی آکیولس ریفت و HTC Vive را در بازار این کشور پشت سر بگذارد.

مقاله مرتبط

به‌گزارش وب‌سایت MCV و بر پایه‌ی تحقیقات و نظرسنجی‌های موسسه‌ی GfK، در انگلستان فروش پلی‌استیشن VR در آستانه‌ی پیشی گرفتن از مجموع فروش آکیولس ریفت و HTC Vive قرار دارد. البته MCV خاطرنشان کرده که GfK تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده‌ی وایو و ریفت را از وب‌سایت‌های رسمی آن‌ها پیگیری نمی‌کند و از این‌رو احتمالاً اندکی خطا در برآوردهای‌اش وجود دارد. در این میان، ظاهراً موجودی دو هدست اختصاصی پی‌سی در خرده‌فروشی‌های انگلستان بسیار کمتر از پلی‌استیشن VR است.

پل سیمپسون، مدیر GfK، موفقیت بیشتر هدست سونی در بازار را چندان شگفت‌آور نمی‌داند. او یادآوری کرده که پلی‌استیشن VR هم قیمت پایین‌تری نسبت به دو محصول دیگر دارد و هم اینکه می‌توان با نسخه‌ی معمولی کنسول پلی‌استیشن 4 از آن استفاده کرد؛ درحالی‌که وایو و ریفت به رایانه‌هایی نسبتاً قدرتمند و گران‌قیمت نیاز دارند. وی همچنین تعداد بالای دارندگان پلی‌استیشن 4 در بریتانیا را، که بیشتر از ۳/۵ میلیون نفر برآورد شده، در فروش فعلی پلی‌استیشن VR بی‌تاثیر نمی‌داند. سیمپسون همچنین اشاره می‌کند که این هدست، از آنجا که تحت برند پلی‌استیشن عرضه می‌شود، به بسیاری از نگرانی‌های موجود در رابطه با به‌کارگیری واقعیت مجازی پایان داده و از طرفی انتظارات بالایی را هم از این فناوری به وجود آورده است. مدیر GfK همچنین بازخوردهای اولیه‌ی هدست سونی را مثبت خوانده و گفته است که هم‌اکنون بسیاری از خریداران این محصول در مورد آن با دوستان و آشنایان‌شان صحبت می‌کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده