نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

کریس متزن، عضو سابق بلیزارد، از دلایل بازنشستگی خود می‌گوید

کریس متزن چندی پیش پس از ۲۰ سال حضور در بلیزارد اعلام بازنشستگی کرد و حال دلایل این تصمیم را شرح داده است.

کریس متزن یکی از قدیمی‌ترین اعضای کمپانی بلیزارد بود که پس از ۲۰ سال حضور در این شرکت و در سن ۴۲ سالگی، اعلام کرد که قصد بازنشستگی دارد و دیگر نمی‌خواهد فعالیتی در زمینه بازیسازی داشته باشد؛ این تصمیم وی از آنجایی که متزن فقط ۴۲ سال سن داشت، کمی عجیب به نظر می‌رسید.

به همین دلیل اخیرا یوروگیر مصاحبه‌ای با متزن در قالب یک پادکست داشته و وی در آن از دلایل خود برای اعلام بازنشستگی گفته است:

جدا شدن از بلیزارد یک تصمیم واقعا سخت بود. من از زمانی که سن بسیار پایینی داشتم یا به طور دقیق‌تر از ۱۹ سالگی در این مجموعه حضور داشتم و همه زمان و انرژی خودم را صرف این کمپانی کردم که شاید از نظر من عالی بود، ولی باعث شد یک سری چیز‌های دیگر را از دست بدهم و به همین دلیل هم در سن ۴۲ سالگی تصمیم گرفتم این شغل را کنار گذاشته و کمی روی جنبه‌های دیگر زندگی‌ام تمرکز کنم.

متزن در ادامه بازی Overwatch بلیزارد را به یک ققنوس تشبیه کرد که از خاکستر بازی لغو شده Titan زاده شده است. Titan قرار بود بازی MMO بزرگ بعدی بلیزارد باشد که پس از سپری شدن هفت سال از پروسه ساخت آن، لغو شد. متزن اعلام کرد که در طی این سال‌ها، «فشار زیادی روی وی و بقیه تیم» بوده است.

این بازیساز با سابقه در ادامه صحبت‌های خود نیز گفت:

من به یک تغییر بزرگ در زندگی‌ام نیاز داشتم. لازم بود تا کمی فشار روی خودم را کاهش دهم. چرا که نیازی به اینکه این همه مسئولیت روی دوشم داشته باشم، نداشتم. ولی زمانی که این همه سال در بلیزارد حضور دارید، حسی شبیه به فیلم Shawshank Redemption به شما دست می‌دهد و احساس می‌کنید که با افراد حاضر در آن یا هرچیزی که در این مجموعه وجود دارد، یک ارتباط عاطفی پیدا کرده‌اید.

متزن در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز گفت که پس از عرضه اورواچ و با اینکه این بازی به یک اثر بسیار موفق تبدیل شد، وی مشکلات حادی پیدا کرد:

من مشکلات روانی عجیبی پیدا کرده و دائم در استرس و نگرانی بودم. من با همسرم برای تماشای فیلم به سینما می‌رفتیم و مثلا من در وسط فیلم دچار حمله عصبی می‌شدم و جالب اینکه دلیل اصلی این مشکلات را نمی‌دانستم. به همین دلیل و البته برای اینکه بتوانم بیش‌تر در کنار دختر تازه متولد شده‌ام باشم، تصمیم گرفتم تا بازنشست شوم.

نظر شما در مورد صحبت‌های متزن چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده