نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی بازی Watch Dogs 2 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

در ادامه مروری خواهیم داشت بر نمره‌های بازی Watch Dogs 2 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا.

بازی واچ داگز ۲ جدید‌ترین ساخته کمپانی فرانسوی یوبیسافت است که در تاریخ ۲۵ آبان به صورت رسمی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شد و قرار است با تاخیری دو هفته‌ای برای پی‌سی هم منتشر شود. این بازی یک اثر با ریسک تقریبا بالا برای یوبیسافت بود؛ چرا که نسخه اول بازی هرگز نتوانست در حد انتظار‌ها ظاهر شود و به همین دلیل افراد زیادی معتقد بودند که نسخه دوم نیز قادر به ارائه کیفیت مطلوبی نخواهد بود.

با این حال یوبیسافت برای نسخه دوم بازی، تغییرات زیادی را در دستور کار خود قرار داده است. هنوز هم هک کردن اصلی‌ترین قابلیت گیمر در بازی است و می‌توانید به معنی واقعی کلمه، با هک کردن شهر را تحت کنترل خود داشته باشید. داستان بازی دیگر در شهر شیکاگو روایت نمی‌شود و این بار با مارکوس هالوی، شخصیت اصلی بازی، وارد شهر سان فرانسیسکو می‌شویم که از حیث ظاهری هم بسیار پر زرق و برق‌تر از شیکاگو است.

Watch Dogs 2 تغییرات دیگری نیز داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از حرکات پارکور، امکان شخصی‌سازی سلاح‌ها و چندین مورد دیگر نیز اشاره کرد. بازی تا به اینجا نقد‌های خوبی دریافت کرده است و در مجموع می‌توان آن را یک بازی راضی‌کننده و موفق از یوبیسافت دانست. البته حذف بخش چند‌نفره، آن هم دقیقا یک روز پیش از عرضه بازی، کمی اعتراض برخی منتقدین و گیمر‌ها را در پی داشته است. ولی یوبیسافت وعده داده که به‌زودی این بخش در قالب یک بروزرسانی به بازی اضافه می‌شود.

در ادامه می‌توانید نمره‌ها و خلاصه بررسی سایت‌های مختلف از این بازی را مشاهده کنید:

Watch Dogs 2:

watch dogs 2

فوربس: ۹۰ از ۱۰۰

دنیای بازی بسیار پویا و غنی است و شخصیت اصلی آن هم به شکلی است که همه ما از یک هکر و گروهش انتظار داریم. این موارد را به گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده بازی اضافه کنید تا بدانید که با یک بازی خیلی خوب طرف هستیم. واچ داگز ۲ در همان ساعت‌های اولیه نشان می‌دهد که تغییرات خیلی خوب و مثبتی در مقایسه با نسخه قبلی خود داشته و پس از تمام کردن بازی هم به این نتیجه می‌رسید که یک بازی عالی را تجربه کرده‌اید.

گیم روولوشن: ۹۰ از ۱۰۰

یوبیسافت در مقایسه با نسخه اول واچ داگز، تغییرات بسیار مثبتی در تمامی زمینه‌ها در نسخه دوم اعمال کرده است. سن فرانسیسکو جهانی است که دوست دارم ساعت‌ها در آن حضور داشته باشم و شخصیت اصلی بازی هم کاراکتری است که از کنترل کردنش لذت می‌برم. اگر به دنبال یک بازی جهان‌باز هستید که بتواند شما را تا عرضه Red Dead Redemption 2 سرگرم کند، واچ داگز ۲ بهترین انتخاب است.

دیستراکتوید: ۸۵ از ۱۰۰

به شخصه انتظار داشتم که واچ داگز ۲ دنباله‌ای باشد که فقط تعداد موارد موجود در نسخه قبلی را افزایش داده است و مثلا شاهد ماشین‌ها و سلاح‌های بیش‌تری بوده و با دنیای بزرگی طرف هستیم. ولی این دنباله پارا فراتر از این موارد گذاشته و بیش‌تر مبتنی بر دادن آزادی عمل به گیمر است و می‌توان با هر روشی که خواست، در جهان بازی سرگرم ماجراجویی شد و ماموریت‌ها را پشت سر گذاشت. به دلیل رسیدن به چنین سطحی هم می‌توان واچ داگز ۲ را یک بازی موفق و قابل‌قبول دانست.

پولیگان: نمره اولیه ۸۰ از ۱۰۰ (نمره این سایت شاید در آینده تغییر کند)

بازی سیستم هک را که در نسخه اول معرفی شده بود، گسترش داده و در این بخش عملکرد بهتری دارد. همچنین داستان این اثر هم با اینکه نتوانسته تعادل خوبی بین جدی بودن و نبودن ایجاد کند، ولی قابل قبول است. واچ داگز ۲ با اینکه مشکلاتی دارد، ولی هنوز هم یک بازی خیلی خوب است. ولی اگر سازندگان کمی بیش‌تر روی داستان بازی کار کرده و آن را درگیر‌کننده‌تر می‌کردند، قطعا با بازی بهتری هم طرف بودیم.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

واچ داگز ۲ موفق شده تا مشکلات نسخه اول بازی را رفع کند و هک کردن در این نسخه جذاب‌تر شده است. با این حال بازی در زمینه داستانی ضعیف ظاهر شده و نمی‌تواند درگیر‌کننده باشد. با اینکه شخصیت‌های بازی خیلی جذاب و دوست‌داشتنی نیستند، ولی اینکه یوبیسافت سعی نکرده بازی را به یک اثر خیلی جدی تبدیل کند، جالب است. همچنین از حیث مکانیزم‌های گیم‌پلی مثل هک کردن یا داشتن آزادی عمل برای تمام کردن مراحل، با یک بازی سرگرم‌کننده روبرو هستیم.

آی‌جی‌ان: نمره اولیه ۶۵ از ۱۰۰ (نمره این سایت شاید در آینده تغییر کند)

به نظر من اینکه واچ داگز ۲ به این شکل ناقص و بدون بخش چندنفره عرضه شده است، کمی شرم‌آور است. خیلی دوست دارم این بازی را به گیمر‌ها پیشنهاد کنم، ولی واقعیت این است که در حال حاضر، ساخته یوبیسافت خیلی ارزش خرید ندارد. مگر اینکه هیچ علاقه‌ای به بخش چندنفره یک بازی نداشته باشید. به همین دلیل نمره فعلی من به بازی ۶۵ است، ولی امیدوارم در نقد نهایی و زمانی که بخش چندنفره به آن اضافه شد، نمره بهتری به بازی بدهم.

نمره واچ داگز ۲

با انتشار نمره‌های بیش‌تر یا اعمال تغییرات در نمره‌های موقت برخی سایت‌ها، این مطلب آپدیت می‌شود.

نظر شما در مورد نمره‌های بازی Watch Dogs 2 چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده