نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۳

هاجیمه تاباتا: مشکلات نسخه دموی Final Fantasy XV با یک آپدیت رفع می‌شوند

کارگردان بازی Final Fantasy XV، اخیرا در مورد نسخه دموی جدید بازی و مشکلات آن صحبت کرده است.

چندی پیش بود که طرفداران بازی Final Fantasy 15، یک نسخه دموی جدید از آن دریافت کردند. با اینکه بازی از هر نظر در این دمو عالی به نظر می‌رسد، ولی وجود یک سری باگ و مشکلات اینچنینی باعث شده تا طرفداران به اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر بازی، اعتراض کنند . چرا که ممکن است این باگ‌ها در نسخه نهایی بازی وجود داشته باشند.

حال هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی، مصاحبه‌ای در این مورد داشته و گفته طرفداران نباید نگران این مشکلات باشند، چرا که سازندگان در حال کار روی یک آپدیت هستند که مشکلات را رفع خواهد کرد. همچنین در جریان این نسخه دمو، یک ویدیو هم از بازی پخش می‌شود که به نظر می‌رسد پس از مدتی و پیش از اینکه به پایان برسد، قطع می‌شود. تاباتا در این مورد هم اعلام کرده که این مشکل به دلیل این است قرار دادن ویدیو کامل باعث بالا رفتن حجم بازی پیش از حد مجاز می‌شد و به همین دلیل هم شاهد قطع شدن ویدیو هستیم. اما در نسخه نهایی این ویدیو نیز به صورت کامل وجود خواهد داشت.

برای نسخه پانزدهم فاینال فانتزی، پیش از این هم یک دمو در ماه مارس با نام Platinum Demo عرضه شده بود. تاباتا در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که اسکوئر انیکس در ابتدا قصد داشت این نسخه دمو را فقط برای مدتی محدود در اختیار طرفداران قرار دهد. ولی پس از اینکه استقبال کاربران از آن را دید، تصمیم گرفت تا این دمو را کماکان در دسترس قرار دهد و این نسخه تا پایان سال ۲۰۱۶ روی فروشگاه‌ها قرار خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه اشاره‌ای به تاخیر اخیر بازی داشت و اعلام کرد که تیم سازنده در این مدت سخت در تلاش بود تا نسخه نهایی بازی، یک تجربه بسیار روان و بدون مشکل ارائه کند و بازیکنان بتوانند به راحتی آن را به پایان برسانند. البته علی‌رغم این تاخیر، باز هم شاهد عرضه یک آپدیت در روز عرضه بازی خواهیم بود. چرا که طبق اعلام تاباتا، رفع تمامی مشکلات جزئی بازی، آن هم در یک اثر جهان‌باز، کار ساده‌ای نبوده و برای این منظور تیم سازنده حتما باید یک آپدیت عرضه کند.

کارگردان بازی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم به نسخه مخصوص نقد بازی اشاره داشت و گفت که رسانه‌ها در حال حاضر هم یک نسخه از بازی دریافت کرده‌اند که البته نسخه نهایی بازی نیست و به همین دلیل هم قرار نیست بر اساس آن بازی را نقد کنند. با این حال به‌زودی یک نسخه مخصوص نقد برای رسانه‌ها ارسال خواهد شد تا بتوانند به بررسی بازی بپردازند.

بازی Final Fantasy XV قرار است در تاریخ ۹ آذر برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود. شما می‌توانید پیش‌نمایش این بازی را در زومجی بخوانید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده