// جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

امکان ساخت فایل گیف به پلی استیشن 4 اضافه شد

شما هم اکنون می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Share Factory در پلی‌استیشن 4 ویدیو‌ها را به فایل گیف تبدیل کنید.

کمپانی سونی با عرضه بروزرسانی برای نرم افزار Share Factory  کنسول پلی‌استیشن 4 به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیو‌های ذخیره شده از بازی را به فایل گیف (GIF) تبدیل کنند. کاربران می‌توانند به راحتی با این نرم افزار فایل‌های گیف را با رزولوشن پایین در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در ادامه با روش کار با این نرم افزار با ما همراه باشید.

در مرحله اول نرم‌افزار Share Factory  را روی کنسول پلی‌استیشن 4 دانلود و آن را بروزرسانی کنید.

share factory

نرم‌افزار را اجرا کرده و برای ساخت فرمت گیف گزینه آپشن (Option) را انتخاب می‌کنیم.

share factory

شما هم اکنون می‌توانید ویدیوهایی را که توسط دکمه Share گیم پد پلی‌استیشن 4 ذخیره کرده‌اید به فایل گیف تبدیل کنید. همچنین ویدیوهایی را که توسط نرم‌افزار Share Factory ویرایش کرده‌اید نیز می‌توانید به فایل گیف تبدیل کنید. به طور مثال در ادامه روش ساخت فایل گیف از ویدیو ذخیره شده از بازی Abzu را مشاهده می‌کنیم.

share factory

ویدیو را انتخاب کرده و نقطه شروع آن را نیز مشخص می‌کنیم و با دکمه‌های روی گیم پد نقطه برش آن را جابه‌جا و تنظیم می‌کنیم.

share factory

با فشردن دکمه X روی گیم پد گزینه Prepare Gif عمل می‌کند و نرم‌افزار Share Factory یک گیف ۹ ثانیه ای از نقطه شروع درست می‌کند.

share factory

شما می‌توانید گیف ۹ ثانیه‌ای را که درست کرده‌اید توسط نرم افزار از دو طرف برش دهید. درحین این کار گیف شما در حال اجرا شدن است که این فرآیند به شما کمک می کند گیف مورد نظرتان را دقیق‌تر برش دهید.

share factory

برای ذخیره فایل گیف شما گزینه‌ای در نظر گرفته نشده است. به جای گزینه ذخیره، گزینه اشتراک یا Share به کاربران اجازه می‌دهد آن را در شبکه اجتماعی تویتر به اشتراک بگذارند. البته با اشتراک نگذاشتن، این فایل در سیستم ذخیره می‌شود.

Share Factory

شما می‌توانید فایل‌های درست شده را در Capture Gallery پیدا کنید. البته گیف ذخیره شده در پوشه بازی که ویدیو را از آن ذخیره کرده‌اید دیده نمی‌شود. به طور مثال فایل گیفی که از بازی Abzu ذخیره کرده‌ایم در پوشه این بازی دیده نمی‌شود بلکه در پوشه نرم‌افزار Share Factory ذخیره شده است.

share factory

با انتخاب گزینه Option Button هم اکنون شما می‌توانید فایل گیف مورد نظرتان را به درایو USB انتقال دهید. فایل ذخیره شده حدودا با حجم دو مگابایت با عرض ۴۰۰ پیکسلی ذخیره می‌شود. شاید در آینده شاهد گیف‌هایی با رزولوشن بالاتر و بازه زمانی بیشتر از ۹ ثانیه باشیم.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده