نویسنده: wood patch
// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

جزئیات لیگ حرفه‌ ای 2017 ESL بازی Counter-Strike:GO؛ دو میلیون دلار در انتظار تیم‌های برنده

ESL، بالاخره جزئیات مسابقات «لیگ حرفه‌ای» Counter-Strike: Global Offensive را برای سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد.

«لیگ ورزش‌های الکترونیک» یا به اختصار ESL، به مدت چند سال است که در حوزه بازی‌های ویدیویی با ایجاد مسابقات و لیگ‌های حرفه‌ای برای بازی‌های چندنفره مختلف از جمله Counter-Strike: Global Offensive، سعی در ایجاد رقابت بین بازیکنان چیره‌دست دارد. لیگ حرفه‌ای CS:GO نیز که به عنوان یکی از معتبرترین و هیجان‌انگیزترین لیگ‌ها هر ساله چشمان هزاران بیننده را به خود جذب می‌کند، در تلاش است تا با اهدای جوایز بزرگ به برندگان، صنعت ورزش‌های الکترونیک را بیش از پیش رونق دهد. در سال ۲۰۱۷، قرار است که شاهد برگزاری ادامه فصل‌های این رقابت‌ها برای بازی Counter-Strike: Global Offensive در ایالات متحده آمریکا، این‌بار با تغییرات فراوانی باشیم.

با استناد به گفته‌های ESL، در لیگ حرفه‌ای ۲۰۱۷، تیم‌های بیش‌تری از مناطق مختلف کره خاکی در مسابقات شرکت داده می‌شوند و قرار است که برای اولین بار شاهد یک مسابقه نهایی در بخش آفلاین باشیم. همچنین مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای تیم‌های برنده، به رقم شگفت‌آور دو میلیون دلار آمریکا افزایش پیدا کرده که نسبت به جایزه یک و نیم میلیون دلاری لیگ سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی داشته است.

ESL CS:GO Pro League

لیگ حرفه‌ای ۲۰۱۷ بازی Counter-Strike: Global Offensive به رسم هر سال شامل دو فصل است که با احتساب تعداد کل فصل‌ها از اولین دوره رقابت‌ها، فصل پنجم و ششم به شمار می‌روند. مراحل مقدماتی فصل پنج از فوریه سال ۲۰۱۷ (دی‌ماه ۱۳۹۵) شروع شده و ماه مه (اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶) به پایان می‌رسند. مراحل نهایی این فصل، ماه ژوئن (خردادماه) در دالاس آمریکا برگزار می‌شوند. مراحل مقدماتی فصل شش نیز، ماه اوت (مرداد) شروع شده و ماه نوامبر (آبان) به اتمام می‌رسند تا مسابقات دور نهایی در ماه دسامبر (آبان) آغاز شوند.

ESL همچنین به تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای ۲۰۱۷ اطمینان داده است که در تنظیم جدول زمان‌بندی مسابقات، تاریخ برگزاری سایر تورنمنت‌های دیگر را نیز برای جلوگیری از تداخل زمانی، لحاظ کرده است. مسابقات این دوره، در ماه‌های تعیین شده هر هفته از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه جریان خواهند داشت. اولریش شولزه، مدیر بخش Pro Gaming در ESL، درباره لیگ حرفه‌ای ۲۰۱۷ بازی Counter-Strike: Global Offensive می‌گوید: 

مسابقات مرحله نهایی فصل چهارم لیگ سال گذشته، باری دیگر کلاس جهانی CS:GO را در فضای پیشرفته ورزش‌های الکترونیک به تصویر کشید. ESL سال پیش ۶۰۰۰ نفر تماشاچی خوشحال را به صورت حضوری پای مسابقات آورد و رکورد تماشاچی‌های «لیگ حرفه‌ای» را شکست. ما برای افزایش این آمار در سال ۲۰۱۷ با بزرگ‌تر کردن حیطه کاری جهانی و افزایش مجموع جایزه‌ها، هیجان‌زده‌ایم!

جزئیات مربوط به فروش بلیط‌ها و محل دقیق دایر شدن رقابت‌های لیگ حرفه‌ای ۲۰۱۷ بازی Counter-Strike: Global Offensive، طی هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده