نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

نام سرویس Xbox Preview به Xbox Insider تغییر پیدا کرد

مایکروسافت سرویس Xbox Preview را به Xbox Insider تغییر نام داد و امکاناتی را هم به آن اضافه کرد.

کمپانی مایکروسافت طرح دسترسی زودهنگام خود را با تغییراتی همراه کرد. این طرح که پیش از این تحت عنوان Xbox Preview شناخته می‌شد، اکنون Xbox Insider نام گرفته و قابلیت‌های تازه‌ای هم به آن افزوده شده است.

سرویس Xbox Preview یا از این به بعد Xbox Insider، مانند انواع دیگر دسترسی زودهنگام (Early Access)، به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌های در حال ساخت را تجربه کنند و دیدگاه‌شان را درباره‌ی آن‌ها با توسعه‌دهندگان در میان بگذارند. ردموندی‌ها با تغییر دادن نام این خدمات در تلاش هستند تا تأکید کنند که طرح فوق علاوه بر دسترسی به نسخه‌های اولیه‌ی بازی‌ها و نرم‌افزارها، امکان تجربه کردن بروزرسانی‌های آزمایشی کنسول و نظر دادن درباره‌ی آن‌ها را هم برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

لوگوی Xbox Insider

Xbox Insider رابط‌کاربری متفاوتی نسبت به Xbox Preview دارد و از داشبورد کاملاً جدیدی با عنوان Xbox Insider Hub بهره می‌برد. این رابط گرافیکی، که با الهام از New Xbox One Experience شکل گرفته، امکان دسترسی آسانتر به اطلاعات موردنیاز را، در کنار امکان ارائه دادن بازخوردهای چفت‌وبست‌دارتر، برای کاربران فراهم می‌کند. رابط جدید همچنین طوری طراحی شده که اعلان‌ها، درخواست‌ها، فرصت‌ها و دیگر محتویات مربوط به دسترسی زودهنگام به‌شکل مناسب‌تری به اطلاع کاربر برسند. در Xbox Insider یک صفحه‌ی مشخصات هم برای افراد در نظر گرفته شده که فعالیت‌ها و سوابق آن‌ها را، از لحاظ شرکت کردن در فازهای آزمایشی، به نمایش درمی‌آورد. همچنین اکنون چندین کاربر می‌توانند با استفاده از تنها یک کنسول ایکس‌باکس وان در دسترسی‌های زودهنگام شرکت کنند.

بروزرسانی Xbox Preview به Xbox Insider آغاز شده و اکنون باید به دست تعداد محدودی از مشترکین سرویس، که در گذشته جزو فعال‌ترین آن‌ها از لحاظ فرستادن بازخورد بوده‌اند، رسیده باشد. اگر اپلیکیشن Xbox Preview Dashboard روی ایکس‌باکس وان شما نصب شده و می‌خواهید محتوای جدید را دریافت کنید، می‌توانید با مراجعه به بخش My games and apps و سپس سر زدن به قسمت بروزرسانی، از امکان یا عدم امکان این کار باخبر شوید. قرار است طی چند هفته‌ی آینده تمام اعضای سرویس پیشین به این آپدیت دسترسی پیدا کنند. همچنین گفته شده که طرح Xbox Insider به‌زودی در دسترس تمام کاربران ایکس‌باکس قرار خواهد گرفت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده