فروشگاه ویندوز 10 پول خریداران CoD: Infinite Warfare را پس می دهد
بازی نامدار Call of Duty: Infinite Warfare که تنها چهار روز از عرضه جهانی آن میگذرد، به نظر میرسد که در همین ابتدای کار به مشکلاتی جدی بر روی رایانههای شخصی بهویژه ویندوز 10 دچار شده است. بر اساس گزارشات موثق، بازیکنانی که نسخههای استیم و فروشگاه ویندوز مایکروسافت را خریداری کردهاند، امکان اتصال به هم و بازی با یکدیگر را ندارند. این دو دسته از خریداران بازی، در اصل زیرمجموعهای از گروه جامع کاربران نسخه پیسی بازی هستند که باید به صورت خودکار به همدیگر متصل شوند؛ این در حالی است که کاربران استیم سهم کامل کاربران آنلاین بازی را در اختیار دارند و در عوض، کسانی که نسخه فروشگاه ویندوز را خریدارانی کردهاند، با سرورهای غیر فعال و خالی از بازیکن روبهرو میشوند.
اکنون به علت این مشکل مبهم، فروشگاه ویندوز 10 در حال بازگرداندن پول خریداران این نسخه از بازی به آنهاست؛ چراکه کاربرها به علت نبود بازیکنان آنلاین و عدم امکان تشکیل مسابقات چندنفره که بخش عمده محتوای Call of Duty: Infinite Warfare را شامل میشود، به سمت بخشهای پشتیبانی و نظرات فروشگاه ویندوز هجوم بردهاند و از سرویسهای آنلاین شکایت دارند. از سوی دیگر نیز، کمپین داستانی بازی به تنهایی نمیتواند پاسخگوی انتظارات و هزینههای پرداخت شده باشد. همچنین از آنجاکه نسخه فروشگاه ویندوز از نسخه استیم ارازنتر است، تعداد بازیهای خریداری شده بسیار زیاد است و مقدار پولهایی که باید به حسابها بازگردانده شود، به احتمال زیاد رقم قابل توجهی خواهد بود.
این مشکل را تحت هیچ شرایطی نباید به مایکروسافت نسبت داد؛ زیراکه هیچ قانونی در فروشگاه ویندوز 10 به منظور منع تجربه بازیها به صورت Cross-platform با استیم وجود ندارد. تمام این اتفاقات از جایی شروع شدهاند که اکتیویژن تصمیم گرفت نسخه پیسی بازی را بین این دو فروشگاه بزرگ تقسیم کند و کاربران را در دو زیرشاخه مجزا قرار دهد.
در حال حاضر به شما توصیه میکنیم که تا اطلاع بعدی، نسخه رایانههای شخصی بازی Call of Duty: Infinite Warfare را از طریق فروشگاه ویندوز 10 تهیه نکنید.
نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا شما هم از طریق فروشگاه ویندوز 10 اقدام به خرید بازی کردهاید؟ آیا هنوز پول شما به حسابتان در فروشگاه بازگردانده شده است؟