نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: Call of Duty Infinite Warfare به صدرنشینی Battlefield 1 پایان داد

بازی Call of Duty: Infinite Warfare در هفته اول انتشار خود توانست Battlefield 1 را کنار بزند و صدرنشین شود. 

مطابق معمول دوشنبه‌ها، وب‌سایت چارت‌ترک، که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، جدول فروش هفتگی انگلستان را منتشر کرد. با توجه به گزارش این وب‌سایت، بازی Call of Duty: Infinite Warfare توانست در هفته اول انتشارش، Battlefield 1 را کنار بزند و تبدیل به صدرنشین جدول فروش هفتگی‌ بشود. با این حال قسمت جدید ندای وظیفه، نسبت به بازی قبلی این مجموعه ۴۸.۴ درصد افت فروش داشت. از طرف دیگر، Battlefield 1، صدرنشین هفته گذشته، با ۴۵ درصد افت فروش روبه‌رو شد و به مکان دوم سقوط کرد.

FIFA 17، دیگر بازی الکترونیک آرتز، نسبت به هفته گذشته تغییری در مکان خود در جدول ندید و به مکان سوم رضایت داد. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim -‌ Special Edition که هفته گذشته توانسته بود کار خود را در مکان دوم آغاز کند، این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و به مکان چهارم سقوط کرد. Titanfall 2 نیز با یک پله سقوط، به مکان پنجم دست پیدا کرد تا به این ترتیب سه بازی از ۵ بازی پرفروش این هفته در انگلستان، متعلق به الکترونیک آرتز باشد. 

یکی از بازی‌هایی که این هفته،‌ هفته اول انتشار خود را تجربه کرد، Football Manager 2017 بود که توانست کار خود را در مکان ششم آغاز کند. در مکان هفتم، بازی Skylanders Imaginators قرار گرفته است که به دلیل تبلیغات تلویزیونی قوی و فروش‌های ویژ‌ه‌ای که خرده‌فروشان برای آن در نظر گرفته بودند، توانست با صعودی ۱۲ پله‌ای از مکان ۱۹ به مکان ۷ برسد. Mafia III، محصول تو‌کی، علی‌رغم اینکه نقدهای زیاد مثبتی دریافت نکرده است، توانست به حضور خود در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان ادامه دهد و با دو پله سقوط به مکان هشتم برسد. 

مکان‌های نهم و دهم جدول فروش هفتگی انگلستان این هفته دستخوش تغییر نشدند و به ترتیب Grand Theft Auto V و Forza Horizon 3 در مکان‌های هفته قبل خود یعنی نهم و دهم باقی ماندند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۵ نوامبر (پانزدهم آبان) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Call of Duty: Infinite Warfare
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان اول

۲

۱
Battlefield 1
۴۵ درصد افت فروش و از دست دادن جایگاه اول

۳

۳

FIFA 17
۱۱ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۴

۲
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
۵۳ درصد افت فروش و دو پله سقوط

۵

۴
Titanfall 2
۴۱ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۶

-
Football Manager 2017
-

۷

۱۹
Skylanders Imaginators
۱۳۱ درصد رشد فروش و ۱۲ پله صعود

۸

۶
Mafia III
-

۹

۹
Grand Theft Auto V
حفظ جایگاه هفته قبل

۱۰

۱۰
Forza Horizon 3
حفظ جایگاه هفته قبل

نگاهی بر برخی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Infinite Warfare

به سنت هر سال،‌ امسال نیز آبان ماه نسخه جدید مجموعه Call of Duty این‌بار با نام Infinite Warfare عرضه شد. این بازی در هنگام عرضه خود، رقبای قدرتمندی مانند Battlefield 1 و Titanfall 2 را در بازار دید اما توانست در هفته اول انتشار خود بر صدر جدول فروش هفتگی انگلستان تکیه بزند.

 جدیدترین قسمت بازی ندای وظیفه، توسط اینفینیتی وارد ساخته شده و اکتیویژن وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد. Infinite Warfare، سیزدهمین قسمت از این مجموعه است و در روز جمعه برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد. 

گیمرها در این بازی، کنترل کاپیتان نیک ریس را بر عهده دارند که باید به مبارزه با سازمان SDF بپردازد. یکی از نکات خیلی جالب ندای وظیفه امسال،‌ عرضه یک نسخه ریمستر از بازی تحسین شده Call of Duty 4: Modern Warfare با این بازی است که فقط در نسخه‌های ویژه این بازی که از ۸۰ دلار شروع می‌شوند، قرار دارد.Football Manager 2017

Football Manager 2017

Football Manager 2017 یا به اختصار FM17، نسخه جدید سری شبیه‌ساز مربی فوتبال محصول سگا است که اخیرا برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، لینوکسی و مک عرضه شده است. این بازی توسط Sports Interactive ساخته شده و Sega وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد. 

این بازی، جمعه ۱۴ آبان عرضه شد اما کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده بودند، می‌توانستند زودتر به بتای آن دسترسی داشته باشند. مجموعه Football Manager همیشه به دلیل شبیه‌سازی فوق‌العاده دقیقش شهره خاص و عام بوده است و جدیدترین نسخه این مجموعه نیز از این قاعده مستثنی نیست. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده